– Pierwsze miejsce to dla nas ogromne wyróżnienie. Badani wskazali kulturę korporacyjną, styl zarządzania oraz innowacyjność, jako kryteria najbardziej istotne dla oceny potencjalnych pracodawców. Są to elementy, do których – jako firma skandynawska – przywiazujemy bardzo duza wagę – komentuje wyniki Alicja Bogusz, HR manager w Maersk Polska.
Ranking został podzielony na 12 kategorii tematycznych, a w każdej z nich wyróżniono po 3 firmy najlepiej ocenione przez ankietowanych. Maersk w gronie laureatów pojawił się obok takich instytucji jak: PKO Bank Polski, Google, Ikea, PGNiG, Kraft Foods czy KGHM Polska Miedź. W kategorii transportowo-logistycznej dwa kolejne miejsca na podium zajęły DB Schenker i DHL Polska.
– Od kilku lat u podstaw naszego działania leży 5 kluczowych wartości Maersk Line. Wśród nich są m.in. nasi pracownicy, nasza firma i prawość. Staramy się angażować pracowników we wszelkie działania mające na celu poprawę jakości i warunków pracy. Dążymy także do otwartego dialogu na każdym szczeblu zarządzania i nie unikamy trudnych tematów. Od managerów oczekujemy przede wszystkim pozytywnego nastawienia na ludzi, skutecznej motywacji podległych pracowników i otwartości na ciągłe doskonalenie metod pracy. Taki klimat w organizacji stopniowo przynosi efekty w postaci wysokiego poziomu zaangażowania wewnątrz organizacji i dobrej marki poza nią – komentuje Alicja Bogusz.