Łukasz Malinowski
– Port morski jest złożonym organizmem o niebanalnym znaczeniu dla całej gospodarki krajowej. Najlepiej świadczy o tym, przekraczająca 100 miliardów złotych, wartość przeładowywanych w Gdańsku towarów. Ten port, poprzez firmy bezpośrednio czerpiące z jego istnienia, daje też dzisiaj zatrudnienie ponad 40 tysiącom Pomorzan – podkreślił Melaniuk.
Prezes portu wymienił liczne inwestycje, jakie są obecnie realizowane na terenie gdańskiego portu: – Zdumiewające tempo rozwoju DCT, zaistnienie azjatyckiego serwisu Maerska i stworzenie w Gdańsku bałtyckiego hubu kontenerowego – to najlepsze przykłady rentowności portowych inwestycji. Nikogo nie dziwi więc budowa gdańskiej bazy paliw płynnych PERN, powstający obok Terminal Suchych Ładunków Masowych Sea-Invest, czy wielki obszar magazynów Goodmana, rozbudowa bazy przeładunkowo-przetwórczej "Malteurop", rosnąca w Wolnym Obszarze Celnym zamrażalnia ryb PAO", czy założenia ekspansji DCT. Naszym spełnieniem są zadania podejmowane przez dopuszczane prawem alianse, a realizowane ze wsparciem funduszy Unii Europejskiej: Trasa Sucharskiego z Obwodnicą Południową i Autostradą A1 oraz blisko półtorakilometrowym tunelem pod Martwą Wisłą, wreszcie most kolejowy doprowadzający szybką kolej do głębokowodnych terminali portu.
– Gdański "DCT" jest znakomitym przykładem sojuszu wyobraźni - uzasadniał swój optymizm Jerzy Melaniuk - i zdolności inwestorskich. Zdążyliśmy na czas z pierwszym etapem tego przedsięwzięcia. Bardzo wierzę, że także kolejne decyzje inwestycyjne naszego partnera i dalszy rozwój portu potwierdzą wzajemny szacunek i dobrą dla Polski współpracę na wszystkich poziomach decyzji – podkreślił Melaniuk.