Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Metro: Odbiory bez problemów. Ile potrwają – nie wiadomo

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
27-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Metro: Odbiory bez problemów. Ile potrwają – nie wiadomo
fot. WUstacja C-13 Centrum Nauki Kopernik
Jak mówi wykonawca, zostały podpisane przez inwestora protokoły odbiorowe dla wszystkich stacji centralnego odcinka II linii metra. Powoli do obiektów wprowadzają się służby Metra. Cały czas trwają odbiory służb zewnętrznych. Ile to czasu zajmie – nie wiadomo. Czy stanie się to przed 14 grudnia, kiedy władze miasta zapowiadały otwarcie?

Jak informuje wykonawca, firma AGP Metro, wszystkie protokoły odbiorowe dla centralnego odcinka II linii metra zostały podpisane. Nie wykryto żadnych wad istotnych, które mogłyby zatrzymać ten proces, a inne zastrzeżenia są odnotowywane i będą sukcesywnie eliminowane. Powodem do niepokoju nie są też pojawiające się przecieki – to zjawisko normalne w budownictwie podziemnym. – W tej chwili żadna z procedur odbiorowych nie została przerwana, a ich czas trwania wynika tylko i wyłącznie z ogromu obiektów i dokumentacji, jaka musi zostać przebadana i sprawdzona w formie zgodności z projektem – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy AGP Metro.

Po odbiorach inwestorskich trwają teraz odbiory służb zewnętrznych. Ile potrwają – tego nie wiadomo. – To nie my, jako wykonawca, realizujemy procedury odbiorowe. Są to odbiory zewnętrzne państwowych instytucji, które mają własne harmonogramy. Mają możliwość poproszenia – gdy mają na temat jakiegoś rozwiązania wątpliwości – o dodatkową dokumentację. Z tego powodu długości procedur zewnętrznych nie da się przewidzieć w czasie. My, jako wykonawca, który realizuje w Polsce wiele projektów, nie podejmujemy się podawać jakichkolwiek szacunkowych terminów – mogłoby to być odbierane jako wywieranie nacisku na jednostki zewnętrzne – zastrzega Witczyński.

Stacje sprawdza m.in. Straż Pożarna. – To są odbiory różnych systemów. To proces, który trwa. W różnych miejscach są robione próby zadymień różnych pomieszczeń. Trzeba sprawdzić, czy windy i schody ruchome zachowują się właściwie – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Wszystkie ciągi schodów ruchomych w razie ewakuacji mają jechać do góry – to nowatorskie rozwiązanie (teraz po prostu są unieruchamiane). Windy, w razie zagrożenia, mają pojechać do góry. Jedna z nich ma natomiast być cały czas na chodzie dla służb ratowniczych oraz do ewakuacji pasażerów niepełnosprawnych.

Wcześniej Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta, zapowiadała otwarcie centralnego odcinka II linii metra 14 grudnia. Nie jest to jednak termin, który mogą zagwarantować w tej chwili wykonawca i inwestor. Wszystko zależy od przebiegu odbiorów służb zewnętrznych.

W tej chwili na wszystkie stacje „wprowadzają się” służby metra. – Zamawiający i jego służby eksploatacyjne muszą się zapoznać z fizycznymi rozwiązaniami. Chodzi też o tak proste rzeczy, jak to gdzie ustawić podnośnik czy rusztowanie w przypadku wymiany szyb czy żarówek – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy. Służby Metra, jak wymienia, obsługują już stacje C-9 Rondo Daszyńskiego, C-10 Rondo ONZ, C-11 Świętokrzyska i C-15 Dworzec Wileński. Budowniczowie muszą uzgadniać prace na obiektach z poszczególnymi dyżurnymi stacji. – Do momentu zamknięcia umowy tak czy inaczej jesteśmy zobowiązani do obsługi obiektu – zapewnia Witczyński.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Intermodal i logistyka

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Witold Urbanowicz 13 października 2022

Ostatnia stacja II linii metra z pozwoleniem na budowę

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Intermodal i logistyka

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Witold Urbanowicz 13 października 2022

Ostatnia stacja II linii metra z pozwoleniem na budowę

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5