Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Metro: Schodami na peron stacji

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
11-09-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
AGP Metro

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Metro: Schodami na peron stacji
fot. AGP Metro
Budowa stacji Rondo ONZ to nie tylko prace widoczne z powierzchni terenu – przełączenie ruchu w al. Jana Pawła II czy też zrealizowane wejścia stacyjne. Najwięcej dzieje się 14 m niżej. Właśnie tu, na poziomie -2, powstało już północne i południowe podtorze oraz schody prowadzące bezpośrednio na peron.

Prace podziemne

Stacja Rondo ONZ jest nie tylko pierwszą, na której najszybciej ukończono budowę peronu pasażerskiego, ale i pierwszą, na której wylano już dwie rampy schodów stałych, którymi podróżujący dostaną się wprost na platformę peronu.

Na płycie fundamentowej stacji uformowano koryto podtorza – analogiczne do tego, które nie tak dawno powstało na torach odstawczych stacji Rondo Daszyńskiego. Przez stację nieustannie odbywa się transport materiałów niezbędnych do pracy tarcz TBM, dlatego też podtorza musiały powstawać etapowo. Najpierw północne, później południowe – tak, żeby jedna z tras była zawsze drożna.

 

Na tej samej zasadzie odbywało się betonowanie podtorza w komorze rozjazdu. W tej chwili komora rozjazdu służy multicarom. Tubingi są dowożone do TBMów ze stacji C-9 tunelem północnym, a w komorze rozjazdu za stacją C-10 multicar skręca do tunelu południowego i zaopatruje TBM południowy, który obecnie drąży tunel D13. Dzięki temu mogą być prowadzone prace w tunelu południowym D10. W obrębie samego podperonia trwa obecnie montaż instalacji sanitarnych.

W pozostałej przestrzeni stacji końca dobiegają roboty murowe. Na obu kondygnacjach gotowe są niemal wszystkie zaprojektowane dla stacji Rondo ONZ pomieszczenia, w których wykonana została już połowę prac wykończeniowych. W pomieszczeniach środkowej części obiektu zamontowane zostały drzwi. Teraz trwa instalacja systemów przeciwpożarowych. Tymczasem na płycie pasażu (poziom -1) układana jest właśnie okładzina kamienna.

Prace naziemne

Wykonawca zakończył izolację i zasypywanie płyt stropowych zarówno stacji, jak i położonej tuż za nią komory rozjazdowej. Pozostawiony został jeden – strategiczny z punktu widzenia komunikacji naziemno-podziemnej – otwór technologiczny, niezbędny do transportu pionowego materiałów budowlanych. Sfinalizowana została także budowa 8 wyjść stacyjnych, które poza dwoma czerpniami powietrza są jedynymi widocznymi z powierzchni elementami podziemnego obiektu. Pozostałe 3 wyjścia zaprojektowane dla tej stacji powstaną po przełożeniu zachodniej nitki al. Jana Pawła II. 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5