Rynek Infrastruktury
W tej chwili pracują dwie tarcze – Maria drąży północny tunel na odcinku Świętokrzyska – Nowy Świat, a Elisabetta południowy tunel pomiędzy Stadionem i Powiślem. Krystyna, której zadaniem było wykonanie tunelu północnego na odcinku Dworzec Wileński – Powiśle zakończyła już prace – jako pierwsza. Anna, wykonująca południowy tunel w śródmieściu, znajduje się teraz na stacji Nowy Świat.
Jak dowiedzieliśmy się w Metrze Warszawskim, Maria znajduje się ok. 190 m za stacją Nowy Świat. Elisabetta jest natomiast ok. 360 m za stacją Stadion – do brzegu Wisły, pod którą będzie przechodzić, brakuje ok. 100-130 m. Według danych zaprezentowanych dzisiaj (23 sierpnia) przez wykonawcę tarcze w ciągu tygodnia pokonały odpowiednio 118 i 60 m. Anna od startu przeszłą w sumie 2091 metrze, a Elisabetta znajduje się na 1423 metrze.
Jak powiedział nam Dariusz Kostaniak, wiceprezes Metra ds. inwestycji, Anna ruszy ze stacji Nowy Świat w kierunku Powiśla w I tygodniu września. Pod koniec września z Nowego Światu wyruszyć powinna natomiast Maria. Wszystkie maszyny mają spotkać się na Powiślu – definitywne zakończenie pracy tarcz jest przewidywane na przełom października i listopada.