Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

MG: Decyzja PE w sprawie CO2 jest zgodna ze zdaniem Polski

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
sg/Ministerstwo Gospodarki

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
MG: Decyzja PE w sprawie CO2 jest zgodna ze zdaniem Polski
Fot. click, morguefile.com
16 kwietnia 2013 r. Parlament Europejski odrzucił zaproponowane przez Komisję Europejską zmiany w Europejskim Systemie Handlu Uprawnieniami do Emisji (ETS), dające KE możliwość manipulowania ilością uprawnień na rynku w „nadzwyczajnych okolicznościach”. Decyzja PE jest zgodna ze stanowiskiem Polski w tej sprawie.

W ocenie KE na rynku ETS jest obecnie zbyt dużo uprawnień do emisji, co skutkuje spadkiem ich ceny i osłabia motywację europejskiego przemysłu do inwestycji w projekty niskoemisyjne. Dlatego KE zaproponowała wycofanie 900 mln uprawnień z rynku w latach 2013-2015 i ich powrót w latach 2017-2020. Efektem tej zmiany miał być wzrost cen uprawnień w najbliższych trzech latach. W tym celu KE zaproponowała zapisanie w dyrektywie ETS upoważnienia dla KE do manipulowania ilością uprawnień na rynku w „nadzwyczajnych okolicznościach”.

 

Zmiana dyrektywy musiała zostać zaaprobowana przez Radę oraz PE. 16 kwietnia 2013 r. w głosowaniu plenarnym Parlament Europejski, stosunkiem głosów 334 do 315, odrzucił propozycję KE w obecnym kształcie. Jednocześnie zobowiązał komisję ENVI do ponownego przeanalizowania sprawy i ewentualnego przygotowania kolejnej propozycji.

 

Jak wskazuje Ministerstwo Gospodarki decyzja PE jest zgodna z polskim stanowiskiem w tej sprawie. Polska podkreślała, iż jakiekolwiek ingerowanie w system ETS nie wydaje się właściwe i potrzebne. Wysokość ceny uprawnień nie powinno być przedmiotem arbitralnej decyzji lecz jedynie gry rynkowej popytu i podaży.

 

Obecna sytuacja na rynku uprawnień do emisji wynika przede wszystkim z ograniczenia produkcji w związku z kryzysem ekonomicznym. Niemniej jednak, mimo niskich cen uprawnień, UE nadal jest w stanie zrealizować cel 20 proc. redukcji emisji. Naturalnym impulsem do wzrostu cen uprawnień będzie ożywienie gospodarcze - podkreśla MG.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5