Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Mikosz: Liczymy na powrót Dreamlinerów w czerwcu

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
23-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Mikosz: Liczymy na powrót Dreamlinerów w czerwcu
fot. PLL LOT
- Trzy Boeingi 787 Dreamliner będą mogły obsługiwać pasażerów PLL LOT w czerwcu – potwierdził doniesienia o przewróceniu maszyn na siatkę Sebastian Mikosz, prezes przewoźnika, w rozmowie z PAP.

Dwie maszyny przejdą jednak wcześniej naprawę akumulatorów w Etiopii. Trzecia – z nowymi akumulatorami, zostanie dostarczona dla LOT-u pod koniec maja.

 

Przywrócenie samolotów na siatkę połączeń będzie możliwe, gdyż 19 kwietnia amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FFA) wydała certyfikat dla nowych baterii w samolotach. Teraz producent wkracza w ostatnią fazę przygotowań do powrotu.

 

Samoloty polskiego przewoźnika będą naprawiane jako ostatnie. Pierwszeństwo mają te maszyny, które zostały odebrane jako pierwsze. Obecnie jeden Boeing 787 należący do LOT-u znajduje się na chicagowskim lotnisku O'Hare, natomiast drugi stacjonuje na płycie warszawskiego Lotniska Chopina.

 

Czwarty Dreamliner ma trafić do spółki pod koniec lipca, natomiast piąty – w sierpniu bieżącego roku.

 

Starta LOT-u z powodu uziemienia Dreamlinerów sięga kilkuset milionów złotych. Według najświeższych informacji 4,5 mln zł kosztuje przewoźnika utrzymanie nielatających samolotów. W obsłudze samolotów B787 bierze udział wiele podmiotów zagranicznych, które muszą zostać opłacone.

 

Dodatkowym problemem LOT-u związanym z Boeingami jest fakt, iż żaden z hangarów na lotnisku Warszawa-Okęcie nie ma wymaganej, odpowiedniej powierzchni dla tego samolotu. Jego wybudowanie to koszt rzędu minimum 50-60 mln zł. To sporo dla zadłużonej spółki, która przechodzi kolejną restrukturyzację. Hangary potrzebne są do realizacji w przyszłości przeglądów bazowych, które przy zakładanej utylizacji B787 wymagane są co około 2,5 roku, oraz przeglądów strukturalnych – co 12 lat.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Milczarski odwołany z funkcji prezesa PLL LOT i PGL!

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Łukasz Malinowski 10 lipca 2022

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Milczarski odwołany z funkcji prezesa PLL LOT i PGL!

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Łukasz Malinowski 10 lipca 2022

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5