Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Modlin: Sprawa z feralnym pasem w sądzie

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
23-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Modlin: Sprawa z feralnym pasem w sądzie
fot. Port Lotniczy Warszawa/Modlin
Pozew przeciwko wykonawcy pasa startowego na lotnisku w Modlinie trafi do sądu pod koniec października lub na początku listopada – zapowiadają władze podwarszawskiego portu. Spółka oszacowała swoje straty na ponad 20 mln zł – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

Jednak to, jaka kwota ostatecznie pojawi się w pozwie, uzależnione jest od wyliczeń zewnętrznej firmy doradczej. Według analityków proces sądowy może zaszkodzić wycenie akcji Erbudu, choć poczyniona przez DI BRE w ostatnim raporcie korekta wyceny na wypadek ewentualnych kosztów związanych z projektem w Modlinie jest znacznie niższa. Wynosi 12,5 mln zł.

 

Erbud zlecił trzy ekspertyzy, które mają ustalić przyczyny ubytków na pasie. Zostały one już przeprowadzone, teraz zarząd czeka na finalne raporty i wnioski z badań. Zgodnie z wersją przedstawioną przez Erbud receptura betonu była zgodna z normami.

 

Przypominamy, iż lotnisko w Modlinie zostało zamknięte 22 grudnia 2012 roku, tuż przed ubiegłorocznymi świętami Bożego Narodzenia. Głównym powodem zamknięcia portu były widoczne pęknięcia i wykruszenia fragmentów drogi startowej.
 
Lotnisko udało się uruchomić ponownie na początku lipca, jednak linie lotnicze nie zdecydowały się na natychmiastowy powrót do portu. Kilka tygodni po otwarciu portu Wizz Air zapowiedział zbazowanie kolejnego, czwartego samolotu na Lotnisku Chopina co jest jednoznaczne z tym, że linia nie wróci do Modlina przynajmniej przez najbliższy rok. Swój powrót do podwarszawskiego portu zadeklarował Ryanair. Jest to jedyna regularna linia operująca z lotniska. Mimo obaw, iż irlandzki przewoźnik podyktuje bardzo trudne warunki władzom portu te pozostają przy stanowisku, że żadnych dopłat do linii nie będzie, mimo iż przewoźnik otrzymał od nich atrakcyjną ofertę. Jest ona jednak tak skonstruowana, że i port będzie mógł na przewozach zarobić. Szczegóły umowy między stronami nie są jednak znane. Umowa podpisana między podwarszawskim lotniskiem w Modlinie a linią lotniczą Ryanair opiewa na dziesięć lat.
 
Jednocześnie władze podwarszawskiego lotniska w Modlinie zakładają, że port będzie w stanie na siebie zarabiać już w 2015 roku.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Znów problem z modernizacją CMK. Cztery przetargi unieważnione

Intermodal i logistyka

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Znów problem z modernizacją CMK. Cztery przetargi unieważnione

Intermodal i logistyka

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5