Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Most Kinzua: kolejowy cud świata, który stał się punktem widokowym

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
15-01-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

Kiedy go zbudowano w pod koniec XIX wieku okrzyknięto go niemal ósmym cudem świata. Most Kinzua miał ponad 90 metrów wysokości i ponad 600 metrów długości. Służył on przez wiele lat m.in. do przewozu węgla do Pensylwanii. Niestety na początku XX wieku został poważnie uszkodzony przez huragan, ale dla infrastruktury znaleziono nowe zastosowanie.

Dokładne wymiary tego, kolosalnego jak na czasy swojego powstania, mostu kolejowego to 626 m długości i 92 m wysokości. Po oddaniu go do użytku w 1882 roku był on największą tego typu budowlą na świecie. Jego dokładna lokalizacja to las Allegheny w Pensylwanii w Stanach Zjednoczonych.

Główną motywacją do jego budowy było ułatwienie transportu węgla i drewna z Hrabstwa Elk do Broadford. Po odpowiednich analizach okazało się, że droga przez dolinę Kinzua będzie najkorzystniejsza.

Sama budowa mostu została przeprowadzona przez zespół 40 robotników i trwała jedynie 94 dni. Po ukończeniu korzystały z niego głównie pociągi towarowe, które podróżowały po nim 6 dni w tygodniu, jednak w niedzielę przejeżdżały po nim składy pasażerskie. Przejazd tym wiaduktem w tamtych czasach był porównywany z przelotem nad doliną dlatego też przyciągał rzesze turystów.

Niestety w 2003 roku tornado znacznie uszkodziło konstrukcję niszcząc 11 z 20 przęseł. Po tym podjęto decyzję aby przekształcić pozostała infrastrukturę w punkt widokowy. Oficjalnie otwarto go w 2014 roku.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Litwa: Rusza budowa dróg dojazdowych do Rail Baltiki

Intermodal i logistyka

Litwa: Rusza budowa dróg dojazdowych do Rail Baltiki

Witold Urbanowicz 20 kwietnia 2022

Zubrzycki: Co się zmieniło po 3 miesiącach na kolei

Intermodal i logistyka

Zubrzycki: Co się zmieniło po 3 miesiącach na kolei

Janusz Zubrzycki 14 kwietnia 2016

Będzie nowy przystanek kolejowy Kraków Sanktuarium

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Litwa: Rusza budowa dróg dojazdowych do Rail Baltiki

Intermodal i logistyka

Litwa: Rusza budowa dróg dojazdowych do Rail Baltiki

Witold Urbanowicz 20 kwietnia 2022

Zubrzycki: Co się zmieniło po 3 miesiącach na kolei

Intermodal i logistyka

Zubrzycki: Co się zmieniło po 3 miesiącach na kolei

Janusz Zubrzycki 14 kwietnia 2016

Będzie nowy przystanek kolejowy Kraków Sanktuarium

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5