Partner serwisu
Intermodal i logistyka

MTBiGM odnosi się do krytycznego raportu NIK o portach

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
17-05-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
MTBiGM odnosi się do krytycznego raportu NIK o portach
Fot. Zarząd Portów Morskich Szczecin-Świnoujście
Najwyższa Izba Kontroli w raporcie na temat warunków rozwoju portów morskich zarzuciła organom administracji publicznej nienależytą dbałość i niewystarczające środki na utrzymanie infrastruktury portowej. Ministerstwo Transportu przyznaje, że budżet jest zbyt mały, ale o zaniedbaniach nie może być mowy.

NIK w swoim raporcie pisał: „Zarządy portów zbyt wolno usuwały występujące spłycenia torów podejściowych, co było wynikiem braku środków z budżetu państwa i obowiązujących procedur budowlanych, które wydatnie spowalniały prace. W ich wyniku roboty, których potrzebę wykonania zauważono wiosną mogły być realizowane dopiero jesienią lub nawet za rok.”

Ustawa o portach i przystaniach morskich z 20 grudnia 1996 r. zalicza tory wodne do infrastruktury zapewniającej dostęp do portów i nakłada na budżet państwa obowiązek jej budowy, modernizacji i utrzymania. Obowiązkiem ustawowym administracji morskiej jest utrzymanie infrastruktury zapewniającej dostęp do portów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej.

 

Jak wyjaśnia Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w przypadku Urzędu Morskiego w Szczecinie obowiązujące procedury budowlane nie stwarzały żadnych problemów i nie powodowały opóźnień, gdyż pogłębiarskie prace konserwacyjne wykonuje się po zgłoszeniu zamiaru wykonania robót organom nadzoru budowlanego – bez żadnych dodatkowych procedur.

 

Ministerstwo przyznaje jednak, że środki budżetowe, przeznaczone na te prace, były niewystarczające: „Prace konserwacyjne planowane w bieżących latach były wykonywane przez Urząd Morski w Szczecinie w tych samych latach, a jedyną barierą był brak środków, ponieważ nakładane limity budżetowe uniemożliwiały wykonanie prac w pełnym zakresie, a tym samym usunięcie występujących na torach spłyceń.”

 

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koło zyska powiatową obwodnicę

Drogi i autostrady

Koło zyska powiatową obwodnicę

Elżbieta Pałys 29 sierpnia 2023

Gdańsk. Wiadomo kto przebuduje drogi do portu

Intermodal i logistyka

Jak LOT zarobi miliard złotych? Dwie recepty prezesa Fijoła

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Koło zyska powiatową obwodnicę

Drogi i autostrady

Koło zyska powiatową obwodnicę

Elżbieta Pałys 29 sierpnia 2023

Gdańsk. Wiadomo kto przebuduje drogi do portu

Intermodal i logistyka

Jak LOT zarobi miliard złotych? Dwie recepty prezesa Fijoła

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5