Tegoroczną dostawę Bombardierów dla Eurolotu zakończył przylot do Polski ósmej maszyny zbudowanej (podobnie jak pozostałe) przez kanadyjskiego producenta na specjalne zamówienie Eurolotu. Na warszawskim Okęciu samolot z numerem seryjnym SN: 4424 wylądował po godzinie 18:00.
Zgodnie z planem w barwach Eurolotu w 2012 roku latać będzie osiem nowoczesnych turbośmigłowych samolotów typu Bombardier Dash Q400 NextGen. Dostawy sześciu kolejnych Bombardierów rozpoczną się w kwietniu przyszłego roku. Łącznie więc flota Eurolotu będzie liczyć 14 nowoczesnych maszyn.
- Bombardiery są szybkie, ciche i wygodne. Dzięki tej inwestycji będziemy mogli pochwalić się jedną z najnowocześniejszych flot w Europie – tłumaczą przedstawiciele przewoźnika w komunikacie prasowym. Pierwsze Bombardiery Eurolotu pojawiły się na polskim niebie w maju 2012.
32-metrowy Q400 zabiera na pokład 78 pasażerów. Samolot napędzają dwa turbośmigłowe silniki Pratt & Whitney PW150A. Bombardier jest szybszy od konkurencji w swojej klasie, natomiast w porównaniu do odrzutowca - nawet o 40 proc. bardziej oszczędny i ekologiczny. To najnowszy pasażerski wariant samolotu oferowany przez kanadyjską firmę.
Pasażerowie mogą spodziewać się wyciszonej kabiny, wygodnych foteli, większych schowków na bagaż podręczny i przyjaznego oświetlenia ledowego.
Zaletą Bombardiera jest przede wszystkim oszczędność w eksploatacji. Q400 zużywają o ok. 30 do 40 proc. mniej paliwa niż latające na tych samych trasach odrzutowce. Model jest przy tym cichy – natężenie hałasu emitowane przez Q400 NextGen jest o ok. 15 decybeli niższe niż wymagają tego rygorystyczne przepisy ICAO.
Obecnie flota przewoźnika liczy 13 turbośmigłowych samolotów krótkiego zasięgu typu ATR42-500 i ATR72-202, 8 turbośmigłowych samolotów typu Bombardier Q400 NextGen oraz 3 turboodrzutowych Embrearów 175 średniego zasięgu. Embreary 175 obsługują siatkę połączeń PLL LOT. Pozostałe samoloty latają w barwach Eurolotu na trasach krajowych i zagranicznych.