Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Nowe połączenie intermodalne w ofercie FM Logistic

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. FM Logistic

Podziel się ze znajomymi:

FM Logistic wprowadza do oferty nowe połączenie intermodalne na trasie Krzewie–Dourges. Korytarz łączy transport kolejowy z drogowym, umożliwiając regularne dostawy do północnej Francji i regionu paryskiego.

Transport intermodalny staje się coraz ważniejszym elementem europejskiej logistyki. Wynika to z kilku czynników - ograniczonej dostępności kierowców w transporcie drogowym, konieczności odciążenia infrastruktury drogowej oraz rosnących wymogów regulacyjnych związanych ze zrównoważonym rozwojem. Na podstawie wyliczeń FM Logistic, w przypadku trasy Krzewie - Dourges każdy kurs pozwala ograniczyć emisję CO₂ średnio o 1,8 tony, co przekłada się na redukcję o około 68% względem przewozu wyłącznie drogą.

– Transport intermodalny to nasza odpowiedź na dwa kluczowe wyzwania branży - potrzebę redukcji śladu węglowego i rosnące trudności ze znalezieniem kierowców oraz dostępnością aut. Dzięki połączeniu kolei i transportu drogowego nie tylko znacząco ograniczamy emisję CO2, ale także zapewniamy ciągłość dostaw w obliczu ograniczonej pojemności na rynku. Co więcej, wyjazdy z Polski w piątki umożliwiają nam dostawy do Francji na początku tygodnia, co jest rozwiązaniem trudnym do osiągnięcia w transporcie drogowym, a często oczekiwanym przez naszych klientów – podkreśla Łukasz Łasa, menedżer ds. transportu intermodalnego w FM Logistic.

Nowe połączenie stanowi element szerszej strategii rozwoju usług intermodalnych FM Logistic. Operator realizuje już przewozy pomiędzy Polską a Niemcami, Holandią, Hiszpanią, Portugalią czy Wielką Brytanią, a także obsługuje transporty w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku. Dzięki temu klienci mają dostęp do zróżnicowanych tras i elastycznych rozwiązań, dopasowanych do charakteru ładunków i kierunków dostaw. W ubiegłym roku operator uruchomił także codzienne połączenia między Valenton a Avignon ‒ pomiędzy magazynami położonymi na północy i południu Francji. Na tej trasie jednostki naprzemiennie jeżdżą w obu kierunkach. Pociąg porusza się z prędkością nawet 140 km/h, dzięki czemu połączenie zapewnia lepszy transit time niż transport drogowy.

Transport intermodalny znajduje zastosowanie w wielu sektorach – od przemysłu, przez branżę kosmetyczną, retail, branżę odzieżową, po farmaceutyczną. Opłacalność tego rozwiązania jest uzależniona m.in. od liczby wysyłanych ładunków w tygodniu, kierunku przewozu oraz dostępności i skomunikowania terminala z miejscem załadunku. Im większy wolumen i dłuższy dystans, tym wyższa efektywność tego modelu transportu.

– Z punktu widzenia klientów istotne są także dodatkowe usługi, takie jak konsolidacja ładunków, odprawy celne, logistyka kontraktowa czy nawet pełne zarządzanie łańcuchem dostaw. W FM Logistic możemy realizować wszystkie te elementy w pakiecie, co pozwala zwiększyć efektywność zarówno operacyjną, jak i kosztową - tłumaczy Łukasz Łasa.

Uruchomienie korytarza Krzewie - Dourges wpisuje się w szerszy trend wzmacniania roli transportu intermodalnego w Europie. W perspektywie najbliższych lat, w związku z rosnącymi kosztami emisji i ograniczeniami dla transportu drogowego, można oczekiwać dalszego zwiększania znaczenia tego modelu transportowego w strategiach logistycznych wielu przedsiębiorstw.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Francuski gigant morski stawia na kolej

Intermodal i logistyka

Francuski gigant morski stawia na kolej

Damian Kelman 23 września 2025

Zamknięta granica zagraża handlowi UE z Chinami i polskim firmom

Intermodal i logistyka

Pierwszy pociąg intermodalny PCC ruszył w trasę 20 lat temu

Intermodal i logistyka

Rekordowe przeładunki kontenerowe w polskich portach przy ogólnym spadku

Intermodal i logistyka

Transport intermodalny: unijny kierunek transportowy?

Intermodal i logistyka

Transport intermodalny: unijny kierunek transportowy?

art. sponsorowany 13 grudnia 2024

Zobacz również:

Francuski gigant morski stawia na kolej

Intermodal i logistyka

Francuski gigant morski stawia na kolej

Damian Kelman 23 września 2025

Zamknięta granica zagraża handlowi UE z Chinami i polskim firmom

Intermodal i logistyka

Pierwszy pociąg intermodalny PCC ruszył w trasę 20 lat temu

Intermodal i logistyka

Rekordowe przeładunki kontenerowe w polskich portach przy ogólnym spadku

Intermodal i logistyka

Transport intermodalny: unijny kierunek transportowy?

Intermodal i logistyka

Transport intermodalny: unijny kierunek transportowy?

art. sponsorowany 13 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij