Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Nowy obiekt Urzędu Morskiego w Gdyni. Soletanche Polska przygotowała grunt

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
28-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Soletanche Polska

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Nowy obiekt Urzędu Morskiego w Gdyni. Soletanche Polska przygotowała grunt
fot. Soletanche Polska
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku.

Przedmiotem niniejszego zadania było wykonanie pali przemieszczeniowych i platformy roboczej dla projektowanego budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego przy ul. Chrzanowskiego 10
w Gdyni, na działce nr 851 obr. Śródmieście, służącego administracji morskiej. Umowę z ramienia inwestora podpisali: dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, Wiesław Piotrzkowski przy kontrasygnacie głównego księgowego Andrzeja Kajuta oraz Wojciech Sobieraj, kierownik budowy. Ze strony Soletanche Polska podpisy pod uzgodnieniami złożyli: Hubert Tomczak, dyrektor zarządzający oraz Piotr Szturmowski, dyrektor oddziału Północ. Za realizację kontraktu ze strony inwestora odpowiada z-ca dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. technicznych, Anna Stelmaszyk-Świerczyńska.

– Z uwagi na miejskie plany dotyczące budowy tzw. Nowej Węglowej, nasza baza transportowa musi zostać częściowo zlikwidowana. Dodatkowo, magazyn centralny, który posiadamy na terenie Portu Gdynia jest w bardzo złym stanie technicznym. W związku z tym, Urząd Morski w Gdyni już kilka lat temu rozpocząć starania o budowę nowego obiektu, do którego funkcje magazynowe oraz te związane z obsługą floty samochodowej mogłyby zostać przeniesione. Budynek powstanie na działce urzędowej, znajdującej się za naszą siedzibą główna przy ul. Chrzanowskiego 10, do której Urząd Morski w Gdyni posiada prawo trwałego zarządu – powiedziała Anna Stelmaszyk-Świrczyńska, z-ca dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. technicznych.

Sure is For Shore, czyli Soletanche dla wybrzeża

Żegluga stanowi 80% światowego transportu towarów i szybko się rozwija. Na każdym kontynencie realizowane są liczne projekty w zakresie infrastruktury portowej, obejmujące tworzenie nowych terminali, rozbudowę istniejących nabrzeży, pogłębianie portów operacyjnych itp. Porty są kluczowym elementem dla globalnego handlu i mogą być istotnym zasobem dla lokalnych gospodarek.

Inwestycje związane z rozbudowa infrastruktury portowej oraz administracji morskiej to istotny element strategii rozwoju Soletanche Bachy na świecie. Dlatego Soletanche Polska realizując fundamentowanie specjalistyczne obiektów infrastruktury portowej oraz administracji morskiej buduje portfolio marki ForSHORE.

– ForSHORE dąży do połączenia regionów drogą morską poprzez budowę nowoczesnych, wydajnych węzłów portowych. Aby to osiągnąć, ForSHORE wspiera swoich klientów przy budowie i remontach infrastruktury portowej wykorzystując bogate doświadczenie portowe grupy Soletanche Bachy. Zapewniamy najlepsze zarządzanie ryzykiem związanym z infrastrukturą i interakcją z gruntem, aby zbudować odporne i trwałe porty – wyjaśnia Piotr Szturmowski dyrektor oddziału Północ, Soletanche Polska ForSHORE oferuje pełen zakres możliwości w zakresie infrastruktury portowej: pirsy, nabrzeża, suche doki, śluzy, falochrony, dalby, fundamenty pod platformy, zbiorniki magazynowe i budynki, wyjścia/wejścia portowe do morza. Zespół projektowo-wykonawczy złożony jest z osób pracujących dla Soletanche Bachy na całym świecie. ForSHORE działa jako generalny wykonawca realizując wszystkie cztery etapy rozwoju infrastruktury: finansowanie, projektowanie, budowa i utrzymanie.

– Kontrakt z Urzędem Morskim w Gdyni jest kolejną realizacją mającą na celu rozbudowę infrastruktury służącej administracji morskiej którą udało się pozyskać polskiemu oddziałowi Soletanche Bachy. Chcemy rozwijać się na tym rynku dlatego dołożyliśmy starań, aby wykonać ten kontrakt z sukcesem tj. zgodnie z założeniami projektowanymi oraz harmonogramowymi – podsumowuje Hubert Tomczak, dyrektor zarządzający reprezentujący wykonawcę.

Prace zakończone. Trwają odbiory

Soletanche pojawiła się na placu budowy w październiku tego roku. Wykonawca zakończył prace realizacyjne, zgodnie z założeniami, to jest w IV kwartale 2021. Zrealizowano 599 sztuk pali przemieszczeniowych o długości 10 m. Obecnie trwają odbiory.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stump Franki: nowe biuro w Szczecinie

Inżynieria i innowacje

Stump Franki: nowe biuro w Szczecinie

informacja prasowa Stump Franki 30 maja 2023

Keller Polska:  Nasze budowy działają. Chcemy się wywiązywać z umów

Drogi i autostrady

Keller Polska: Nasze budowy działają. Chcemy się wywiązywać z umów

Magdalena Flakiewicz, Elżbieta Pałys 27 marca 2020

Rozwiązania geotechniczne na przykładzie Kamiennej 145 we Wrocławiu

Drogi i autostrady

Rozwiązania geotechniczne na przykładzie Kamiennej 145 we Wrocławiu

Grzegorz Pluta, Michał Łoboda, Klaudia Łużyńska, Keller Polska 28 marca 2019

 S7 Obwodnica Radomia. Trzy technologie wzmacniania gruntu

Drogi i autostrady

S7 Obwodnica Radomia. Trzy technologie wzmacniania gruntu

mgr inż. Adam Rosołek / mgr inż. Jakub Winiarski/Keller Polska 04 grudnia 2018

Keller już w sześciu miastach w Polsce

Drogi i autostrady

Keller już w sześciu miastach w Polsce

Elżbieta Pałys 28 czerwca 2017

Zobacz również:

Stump Franki: nowe biuro w Szczecinie

Inżynieria i innowacje

Stump Franki: nowe biuro w Szczecinie

informacja prasowa Stump Franki 30 maja 2023

Keller Polska:  Nasze budowy działają. Chcemy się wywiązywać z umów

Drogi i autostrady

Keller Polska: Nasze budowy działają. Chcemy się wywiązywać z umów

Magdalena Flakiewicz, Elżbieta Pałys 27 marca 2020

Rozwiązania geotechniczne na przykładzie Kamiennej 145 we Wrocławiu

Drogi i autostrady

Rozwiązania geotechniczne na przykładzie Kamiennej 145 we Wrocławiu

Grzegorz Pluta, Michał Łoboda, Klaudia Łużyńska, Keller Polska 28 marca 2019

 S7 Obwodnica Radomia. Trzy technologie wzmacniania gruntu

Drogi i autostrady

S7 Obwodnica Radomia. Trzy technologie wzmacniania gruntu

mgr inż. Adam Rosołek / mgr inż. Jakub Winiarski/Keller Polska 04 grudnia 2018

Keller już w sześciu miastach w Polsce

Drogi i autostrady

Keller już w sześciu miastach w Polsce

Elżbieta Pałys 28 czerwca 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5