Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Nowy terminal kontenerowy DCT nie będzie miał co przeładowywać?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Nowy terminal kontenerowy DCT nie będzie miał co przeładowywać?
fot. Kacper Kowalski, aeromedia.pl
– Nie sądzę, aby polski rynek mógł wykorzystać możliwości przeładunkowe na takim poziomie – komentuje plany budowy nowego terminala kontenerowego w Gdańsku Thomas Bagge, prezes zarządu i szef regionu Europy Środkowo-Wschodniej w Maersk Polska, dodając, że obecny poziom jest wystarczający dla branży.

Terminal DCT jest największym terminalem kontenerowym w Polsce i jako jedyny terminal kontenerowy w Polsce i na Bałtyku ma bezpośrednie połączenie oceaniczne z Azji - serwis AE10 Maersk Line.

W 2012 roku terminal DCT obsłużył 900 tys. TEU. Rok wcześniej było to 650 tys. Ze względu na dynamiczny wzrost przeładunków władze DCT postanowiły wybudować nowy terminal i zwiększyć możliwości przeładunkowe o 2,5 mln TEU do 4 mln TEU łącznie. Całość inwestycji oszacowano na 280 mln euro.

Prezes Maersk Line na nasz region zapewnia, że firma mogłaby być zainteresowana zwiększeniem zasięgu swojej działalności po uruchomieniu przez DCT drugiego terminala: – To przyniosłoby nam pewne korzyści, jak umożliwienie przyjmowania większych statków czy większą wydajność operacji przeładunkowych. Bylibyśmy tym oczywiście zainteresowani – mówi Bagge, ale dodaje: – Nie sądzę jednak, żebyśmy mogli w pełni wykorzystać potencjał przeładunkowy nowego terminala. To byłoby nierealistyczne.

Zaznacza, że na Bałtyku rośnie DCT konkurencja w postaci mocno rozbudowującego się portu w Kłajpedzie, który może zagrozić pozycji DCT jako bałtyckiego hubu przeładunkowego. Tymczasem wzrosty przeładunków na rynku polskim tracą dynamikę. – Patrzymy na statystyki, widzimy, że wzrost gospodarczy w Polsce wyhamowuje – mówi Bagge.

Jak zapewnia szef Maersk na Europę Środkową i Wschodnią armator nie przewiduje zmian w bałtyckim serwisie: – Nie myślimy o Kłajpedzie. Współpracujemy z terminalem DCT i jesteśmy z tej współpracy zadowoleni.

A pomysł nowego terminala podsumowuje: – Wierzę, że te możliwości zostaną spożytkowane w przyszłości.

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5