mg
Jako mające kluczowe (krytyczne) znaczenie dla organizacji rozgrywek, zaliczono w 2010 r. inwestycje na 4 zadaniach liniowych – na E65 (Warszawa – Trójmiasto), E59 (Wrocław – Poznań), Warszawskim Węźle Kolejowym i linii Warszawa – MPL Okęcie. Obejmowały on 16 zadań cząstkowych. Jako „ważne” zaklasyfikowano inwestycje na dwóch zadaniach liniowych – na E20 (Kunowice – Terespol) i E30 (Zgorzelec – Medyka), dotyczące 22 zadań cząstkowych. Jak podaje NIK, w ramach łącznej liczby 38 zadań cząstkowych, 23 zadania zostały wykonane, a zakończenie pozostałych 15 zadań (9 kluczowych i 6 ważnych), według stanu na koniec 2010 r., zaplanowane zostało przez spółkę na okres przed rozpoczęciem mistrzostw.
NIK wskazała, że spośród pozostałych do realizacji 15 cząstkowych zadań kluczowych i ważnych realizacja tylko czterech (26,7 proc.), w tym dwóch kluczowych i dwóch ważnych, planowana była zgodnie z terminami i zakresami zakładanymi w 2009 r. Z pozostałych do realizacji 11 zadań (73,3 proc.):
- trzy (dwa kluczowe i jedno ważne) planowane są do zakończenia w zakresie mniejszym od pierwotnie przewidzianego do realizacji pod kątem Euro 2012, ale umożliwiającym funkcjonalność modernizowanych części infrastruktury transportowej w trakcie mistrzostw,
- w dwóch zadaniach (jednym kluczowym i jednym ważnym) występowało istotne zagrożenie niedotrzymania terminu ich realizacji, związane z nieustalonym dla nich finansowaniem, a planowany termin ich zakończenia w maju 2012 r. nie daje rezerwy czasowej do ich ukończenia przed terminem rozpoczęcia mistrzostw,
- na sześciu zadaniach (czterech kluczowych i dwóch ważnych) wystąpiły w odniesieniu do stanu z 2009 r. wielomiesięczne przesunięcia planowanego terminu zakończenia, ale jeszcze na terminy dające rezerwy czasowe na zrealizowanie zadań przed rozpoczęciem mistrzostw.