Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Pamuła: Z Krakowa bezpośrednio do USA tylko po zmianie polityki LOT

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
30-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Pamuła: Z Krakowa bezpośrednio do USA tylko po zmianie polityki LOT
fot. DLJan Pamuła
Jan Pamuła, prezes Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II w Krakowie powiedział „Rynkowi Infrastruktury”, że szansą na uruchomienie bezpośrednich lotów z Krakowa bezpośrednio do Stanów Zjednoczonych byłaby zmiana polityki Polskich Linii Lotniczych LOT.

Od kilku lat mieszkańcy południowej Polski pozbawieni są bezpośredniego połączenia lotniczego z Krakowa do Stanów Zjednoczonych. Jan Pamuła, prezes Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II w Krakowie podkreślił w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”, że bez zmiany polityki PLL LOT nie można liczyć na uruchomienie połączeń Kraków – Chicago czy Kraków – Nowy Jork.

– Jeżeli zmieni się polityka Polskich Linii Lotniczych LOT, do której od samego początku mam zastrzeżenia, a dokładniej do polityki poprzedniego prezesa, polecimy bezpośrednio z Krakowa do Stanów Zjednoczonych. Nie można latać tam gdzie nie ma rynku, bowiem lata się tam gdzie rynek jest. Kraków jest jedynym miastem Polskim, gdzie udowodniono średnie rocznie obłożenie na poziomie 86 proc. w lotach do Chicago i Nowego Jorku. To wynik porównywalny z tymi osiąganymi przy połączeniach czarterowych. Z pozostałych miast nie ma takiego zaplecza, ponieważ to właśnie z naszego obszaru do Chicago i Nowego Jorku latają Górale, mieszkańcy obszaru tarnowskiego i Słowacy – powiedział Jan Pamuła.

– Wożenie pasażerów do Katowic tylko dlatego, że mają nowy pas startowy to jest kpina historii. Tak się nie robi, nie lata się tam i stamtąd, gdzie nie ma rynku. Przeniesienie do Warszawy lotów, do której podkreślam, że nic nie mam, spowodowało, że LOT stracił 40 procent pasażerów. Kraków nie jest tym dawniejszym lotniskiem, że trzeba było lecieć do Warszawy by dopiero stamtąd odbyć podróż do innego miasta europejskiego i przesiąść się na połączenie transkontynentalne. Kraków jest teraz lotniskiem, które jest kilkukrotnie w ciągu dnia łączone z innymi hubami lotniczymi Europy: Monachium, Paryżem, Frankfurtem, Dublinem. Jeżeli ktoś chce sobie przerwać lot, podróżuje do Dublina i tam przesiada się na amerykańskie linie lotnicze latając do Chicago połowę krócej. Tutaj jest mnóstwo możliwości, nie mówiąc o Berlinie i samym AirBerlin – zwrócił uwagę Jan Pamuła.

Jan Pamuła dodał, że od lat trwają starania o przywrócenie połączenia z Krakowa do USA. – Ciągle apeluję do władz LOT, by rozważały efektywność tak jak ekonomiści a nie tak jak im się podoba. Nie wierzę, że przy 86-procentowym obłożeniu połączenie lotnicze z Krakowa było nieefektywne. 100-procent wykonują tylko czartery – podsumował Pamuła.

Już niebawem rozpocznie się Kongres Infrastruktury Polskiej. To jedno z najważniejszych wydarzeń w branży infrastrukturalnej naszego kraju. Tematyką poruszaną przez grono zaproszonych gości będzie m.in. kwestia drogownictwa i lotnictwa, niezwykle istotna dla szybkiego rozwoju poszczególnych regionów naszego kraju. Zachęcamy do bezpłatnej rejestracji.


   
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Milczarski odwołany z funkcji prezesa PLL LOT i PGL!

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Łukasz Malinowski 10 lipca 2022

Zobacz również:

Bloomberg Opinion: Chaos linii lotniczych nie jest problemem krótkookresowym

Intermodal i logistyka

Bloomberg Opinion: Chaos linii lotniczych nie jest problemem krótkookresowym

Tomasz Śniedziewski 19 września 2022

Katowice: 26 czarterów z ewakuowanymi z Ukrainy. Loty do pięciu krajów

Intermodal i logistyka

Loty Ryanaira z krajów graniczących z Ukrainą nawet 10 razy droższe

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Milczarski odwołany z funkcji prezesa PLL LOT i PGL!

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Łukasz Malinowski 10 lipca 2022

Zobacz również:

Bloomberg Opinion: Chaos linii lotniczych nie jest problemem krótkookresowym

Intermodal i logistyka

Bloomberg Opinion: Chaos linii lotniczych nie jest problemem krótkookresowym

Tomasz Śniedziewski 19 września 2022

Katowice: 26 czarterów z ewakuowanymi z Ukrainy. Loty do pięciu krajów

Intermodal i logistyka

Loty Ryanaira z krajów graniczących z Ukrainą nawet 10 razy droższe

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5