Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

PKP PLK rozwiewa nadzieje: Musimy zbudować ekrany na Powiślu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-08-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
PKP PLK rozwiewa nadzieje: Musimy zbudować ekrany na Powiślu
Fot. Rynek Kolejowy
Modernizacja warszawskiej kolejowej linii średnicowej ma nastąpić w przyszłej perspektywie finansowej UE. Większa część Powiśla zostanie zasłonięta przez pomalowane na zielono ekrany dźwiękochłonne. Przeciwne temu rozwiązaniu są mieszkańcy i organizacje pozarządowe. - Decyzja środowiskowa jest elementem wniosku o pozwolenie na budowę, więc PLK jako inwestor zobowiązany jest ją wykonać - mówi rzecznik PKP PLK Robert Kuczyński.

W przyszłej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej (lata 2014-2020) PKP PLK chce zmodernizować warszawską linię średnicową. Koszt tego przedsięwzięcia szacowany jest na 565 mln zł, a razem ze stacjami Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia, ma to kosztować 1,6 mld złotych. Warszawska linia średnicowa na 9-kilometrowym odcinku jest najbardziej obciążoną linią kolejową w Polsce.

W ramach modernizacji linii średnicowej będą zainstalowane ekrany dźwiękochłonne, które mają być m. in. udogodnieniem dla mieszkańców kamienic i bloków znajdujących się wzdłuż linii. Mieszkańcy nie są zachwyceni tym pomysłem. - Nie znam nikogo na Powiślu, kto skarżyłby się na pociągi. Ja za tym szumem będę tylko tęsknić - powiedziała w rozmowie z jedną z gazet Katarzyna Federowicz z Partnerstwa dla Powiśla.

Również "ogólnowarszawskie" organizacje pozarządowe są przeciwne zabudowywaniu linii ekranami. Pomysł skrytykowało Forum Rozwoju Warszawy i Zielone Mazowsze. - Przez prawie pół roku przejeżdżały tuż pod moim oknem pociągi na wiadukcie średnicowym w Berlinie, który nigdzie nie jest osłonięty ekranami. W związku z pomysłem dla Warszawy przychodzi mi na myśl tylko słowo – głupota – napisał w komentarzu dla „Rynku Kolejowego” Wojciech Szymalski ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze.

Negatywną opinię wydał również prezes SISKOM Jan Jakiel - W naszym kraju normy dotyczące hałasu są o 5-10 dB ostrzejsze niż w innych krajach - powiedział "Rynkowi Infrastruktury". - Wydaje się, że jesteśmy na tyle cywilizowanym krajem, że możemy porządnie wyciszyć linię kolejową bez uciekania się do ekranów - dodaje.

- Punktem wyjścia przyczyny montażu ekranów jest raport oddziaływania na środowisko, który wykazał potrzebę zamontowania ekranów - tłumaczy w rozmowie z "Rynkiem Infrastruktury" rzecznik PKP PLK Robert Kuczyński. - Dlatego Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w decyzji z 2009 roku, potwierdziła zalecenia wynikające z raportu oddziaływania na środowisko i poleciła montaż ekranów w kilku miejscach podczas planowanych prac modernizacyjnych - mówi Kuczyński.

- Należy pamiętać, ze decyzja środowiskowa jest elementem wniosku o pozwolenie na budowę, więc PLK jako inwestor zobowiązany jest ją wykonać - rozwiewa wątpliwości rzecznik PKP PLK.
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5