Partner serwisu
Intermodal i logistyka

PKP PLK unieważnia trzy przetargi na poprawę dostępności trójmiejskich portów

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
14-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
PKP PLK unieważnia trzy przetargi na poprawę dostępności trójmiejskich portów
fot. PKP PLK
13 września br. spółka PKP Polskie Linie Kolejowe unieważniła trzy przetargi dotyczące poprawy dostępności kolejowej do portów w Gdańsku i Gdyni. Powodem tego działania są zbyt wysokie oferty otrzymane od potencjalnych wykonawców.

Przetargi unieważnione

Na początku maja br. PKP PLK ogłosiła trzy przetargi na realizację zadań mających na celu poprawę kolejowej dostępności trójmiejskich portów morskich. Dwa z nich dotyczyły Portu Gdańsk, a jeden Portu Gdynia.

Następnie publikowane były propozycje cenowe złożone przez potencjalnych wykonawców w kolejnych postępowaniach. W czerwcu poznaliśmy oferty na przetarg dotyczący Portu Gdaynia, a w lipcu i wrześniu, na projekt dla Portu Gdańsk. Niestety w żadnym z postepowań żadna z propozycji nie mieściła się w budżecie inwestora. Co więcej, wykroczenie poza kwotę przewidzianą na realizację przedsięwzięcia było bardzo wysokie.

W wyniku tego inwestor zdecydował się na unieważnienie wszystkich tych przetargów.

Port Gdynia

Inwestycja w mniejszym z trójmiejskich portów przewidywała przebudowę stacji kolejowej Gdynia Port wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz liniami kolejowymi:
  • Linia nr 201 (Gdynia Główna – Gdynia Port) od km 205,885 do km 210,763;
  • Linia nr 228 (Gdynia Port GPF – Gdynia Port Oksywie) od km 5,618 do km 11,227;
  • Linia nr 723 (Gdynia Chylonia – Gdynia Port GPF) od km -0,400 do km 2,078;
  • Linia nr 961 (Gdynia Postojowa GP14 – Gdynia Port GPC) od km 0,000 do km 1,103.
  • Linia nr 724 (Gdynia Port GPD – Gdynia Port GPO) od km 1,209 do km 2,157;
  • Linia nr 725 (Gdynia Główna R21 – Gdynia Port GPD) od km – 0,164 do km 2,247.
Niestety, najtańsza oferta, złożona przez Torpol, opiewała na aż 1,843 mld zł brutto, następna w kolejce pod względem ceny jest oferta Trakcji PRKiI, wyceniona na 1,961 mld zł brutto. Przypomnijmy, że PKP PLK wyceniło prace przy projekcie na... 1,112 mld zł. brutto.

Port Gdańsk

Tańsza z inwestycji mająca poprawić kolejową dostępność portu w Gdańsku przewidywała działania na linii kolejowej nr 227 (Gdańsk Główny – Gdańsk Zaspa Towarowa) od km 0,654 do km 3,495, linii kolejowej nr 249 (Gdańsk Główny – Gdańsk Brzeźno) od km 0,586 do km 3,534 oraz na linii kolejowej nr 722 (Gdańsk Zaspa Towarowa ZP1 – Gdańsk Wiślany) od km 0,192 do km 3,745. Dodatkowo, prace miały być prowadzone także na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa.

Inwestor otrzymał oferty od firm: Trakcja PRKiI (511,008 mln zł) oraz Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (411,217 mln zł), a także konsorcjum Torpol i Intercor (492,728 mlnzł). Budżet zamawiającego opiewał na 209,100 mln zł.

Drugi z projektów dla gdańskiego portu przewidywał prace na kilku odcinkach. Pierwszy z nich leży w ciągu linii kolejowej nr 226 (Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny), zaczyna się od km 12,893 i prowadzi do km 15,509. Drugi znajduje się w obrębie stacji Gdańsk Port Północny. Kolejny to linia kolejowa nr 965 (Gdańsk Port Północny R4 – Gdańsk Port Północny) od km 0,141 do km 3,376. Ostatni fragment znajduje się na stacji Gdańsk Kanał Kaszubski i obejmuje również tor łącznicowy nr 10 pomiędzy stacją Gdańsk Kanał Kaszubski i Gdańsk Port Północny.

Inwestor otrzymał oferty od firm: Trakcja PRKiI (1,020 mld zł) oraz Budimex (975,916 mln zł), a także konsorcjum Intercor i Torpol (848,715 mln zł). Przewidywany koszt tego projektu opiewał na 547,659 mln zł.

Czas ucieka

Projekty portowe obejmujące prace na liniach kolejowych w Gdyni i w Gdańsku zostały złożone w II naborze CEF („Connecting Europe Facility” – Łącząc Europę), który przewiduje realizację do końca 2020 roku. Jeśli to się nie uda, PLK grozi utrata dofinansowania unijnego.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

Inżynieria i innowacje

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

inf. pras. 27 czerwca 2023

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

Biznes i przemysł

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

inf. pras. 19 kwietnia 2023

W Sulejówku jest już gotowa konstrukcja tunelu pod torami

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

Inżynieria i innowacje

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

inf. pras. 27 czerwca 2023

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

Biznes i przemysł

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

inf. pras. 19 kwietnia 2023

W Sulejówku jest już gotowa konstrukcja tunelu pod torami

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5