Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Jedwabny Szlak: Zatory na chińskiej granicy

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
06-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
scmp.com

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Jedwabny Szlak: Zatory na chińskiej granicy
fot. Port Gdańsk
W Chinach tymczasowo wstrzymano wyprawianie pociągów kontenerowych do Europy. Ograniczenia będą obowiązywały do czasu rozładowania zatorów na granicach. Przyczyną jest gwałtowny wzrost przewozów, spowodowany coraz większym popytem i podażą, a dodatkowo spotęgowany przez pandemię koronawirusa – czytamy na portalu scmp.com.

Jak podaje 21st Century Business Herald, w ostatnich dniach chiński państwowy przewoźnik China Railway wstrzymał obsługę połączeń towarowych do Europy Środkowej. Powodem są zatory na granicach. Terminale przeładunkowe Alashan i Khorgos usiłują sprostać potrzebom, jednak czas oczekiwania składów towarowych na odprawę rośnie. Wzrost ruchu towarowego wynika – z jednej strony – z faktu otwierania coraz większej liczby stałych połączeń z ośrodków chińskich do europejskich. Już w roku 2018 ruch na torach wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku przekroczył prognozy dla całego okresu 2016-2020 r. Z drugiej przyczynia się do niego pandemia koronawirusa, która narzuciła poważne ograniczenia w morskim i lotniczym transporcie ładunków, skłaniając wielu importerów i eksporterów do przerzucenia się na transport kolejowy.

O tym, jak mocno wzrósł ruch (mimo początkowego spadku w szczytowym momencie pandemii w Chinach), mogą świadczyć statystyki dotyczące terminalu w Alashan. Podczas gdy w 2019 r. odprawiano tam i przyjmowano dziennie po ok. 9-10 pociągów, w lutym bieżącego roku – po 5, w marcu już po 11, a w kwietniu – po 14. Obecnie stację opuszcza już średnio 19 pociągów na dobę. Terminal Changan w Xian odprawił natomiast w pierwszej połowie 2020 r. 1667 pociągów do Europy. Oznacza to blisko dwukrotne zwiększenie ruchu rok do roku. Podobnie (1,9 razy) wzrosła masa wysłanego ładunku, która wyniosła 1,3 mld ton.

Również spółka Chengdu International Railway Service poinformowała o zmniejszeniu liczby pociągów wyprawianych z Alashan w prowincji Xinjiang do Europy z sześciu do dwóch dziennie. Jako powód podano właśnie zatory na granicy chińsko-kazachskiej. Firma ostrzegła, że w najbliższych dniach odbiorcy sprowadzanych dóbr powinni nadal liczyć się z opóźnieniami. Ograniczenie obowiązywało od 27 do 30 czerwca. Stały rozkład jazdy na lipiec ma zostać dopiero określony.

Ze względu na zmieniający się po drodze rozstaw szyn (w Chinach, podobnie jak w większości państw europejskich, tor ma rozstaw normalny, podczas gdy w państwach postsowieckich – szeroki) kontenery podczas pokonywania trasy muszą być dwukrotnie przeładowywane na inne wagony. Terminale przeładunkowe nie po raz pierwszy okazują się wąskim gardłem, spowalniającym ruch.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Unibep przedstawił wyniki finansowe za pierwsze półrocze

Biznes i przemysł

Unibep przedstawił wyniki finansowe za pierwsze półrocze

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zobacz również:

Trakcja z dużą umową na kolejne prace w rejonie Małaszewicz

Intermodal i logistyka

Trakcja z dużą umową na kolejne prace w rejonie Małaszewicz

Jakub Madrjas 20 listopada 2022

Dekarbonizacja przewozów Europa-Azja?

Drogi i autostrady

Dekarbonizacja przewozów Europa-Azja?

Jakub Madrjas 04 listopada 2021

PKP Cargo Connect szuka luźnych nitek w Jedwabnym Szlaku

Drogi i autostrady

PKP Cargo Connect szuka luźnych nitek w Jedwabnym Szlaku

inf. pras oprac. JM 12 września 2021

Pozostałe z wątku:

Unibep przedstawił wyniki finansowe za pierwsze półrocze

Biznes i przemysł

Unibep przedstawił wyniki finansowe za pierwsze półrocze

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zobacz również:

Trakcja z dużą umową na kolejne prace w rejonie Małaszewicz

Intermodal i logistyka

Trakcja z dużą umową na kolejne prace w rejonie Małaszewicz

Jakub Madrjas 20 listopada 2022

Dekarbonizacja przewozów Europa-Azja?

Drogi i autostrady

Dekarbonizacja przewozów Europa-Azja?

Jakub Madrjas 04 listopada 2021

PKP Cargo Connect szuka luźnych nitek w Jedwabnym Szlaku

Drogi i autostrady

PKP Cargo Connect szuka luźnych nitek w Jedwabnym Szlaku

inf. pras oprac. JM 12 września 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5