Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Polskie porty lotnicze i kolej muszą współpracować

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

ju

Data publikacji:
21-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Polskie porty lotnicze i kolej muszą współpracować
fot. Rynek Kolejowy
Zwiększenie intermodalności portów lotniczych oraz współpracy różnych podmiotów w tym zakresie – to główny cel, który przed polskimi lotniskami stawia Unia Europejska. Według jej zaleceń do 2050 roku wszystkie porty znajdujące się w sieci TEN-T powinny zostać włączone do sieci kolejowej.

Poprawa intermodalności portów to nie tylko zwiększenie efektywności, ale również ich konkurencyjności. Najistotniejszą kwestią jest zwiększanie dostępności kolejowej lotnisk jako najszybszego i ekologicznego środka komunikacji. Obecnie tylko cztery polskie lotniska posiadają bezpośrednie połączenie kolejowe. To Kraków-Balice, Lublin-Świdnik, Szczecin-Goleniów oraz Lotnisko Chopina.

 

Obecnie w planach jest budowa połączeń kolejowych do Katowic, Gdańska, Rzeszowa (wiosną 2013 roku ogłoszono przetarg na rozbudowę połączenia kolejowego), Łodzi (przygotowano studium wykonalności), Mazur, Warszawy-Modlina, Gdynia-Kosakowa (w późniejszym etapie w przypadku rozbudowy Pomorskiej Kolei Metropolitarnej). Zrezygnowano z realizacji projektu budowy połączenia kolejowego do Bydgoszczy, w przypadku Wrocławia, Poznania i Zielonej Góry nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje.

Plany Komisji Europejskiej i odpowiednich instytucji wskazują pilną potrzebę skracania czasu trwania podróży „od drzwi do drzwi”. Łączy się to nieodzownie z ulepszaniem możliwości dojazdowych do portów lotniczych i skoordynowania rozkładów jazdy poszczególnych środków transportu. Przykładem jest tu lotnisko we Frankfurcie nad Menem, który ma dogodne połączenie kolejowe, w tym również z koleją dużych prędkości (ICE), a dodatkowo lotnisko to jest elementem projektu Rail & Fly, pozwalającego na łączenie biletu lotniczego i kolejowego w korzystnych cenach. Na taką ścisłą współpracę trafić można nie tylko w niemieckich portach, ale również we Francji czy w Hiszpanii.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5