Łukasz Malinowski
Jak podaje PAP rozwój DCT, jak największego terminalu w porcie w Gdańsku, jest priorytetem: - Strategia rozwoju DCT jest zatem bardzo istotna, planujemy wyznaczyć nowe miejsca na przeładunek kontenerowców, co powinno być tańszym rozwiązaniem niż przedłużanie falochronu - mówił prezes Portu Gdańsk Ryszard Strzyżewicz.
Terminal znajduje się w porcie zewnętrznym, gdzie głębokość toru wodnego wynosi 15,5 m, więc może obsługiwać większe statki. W planach spółki jest zwiększenie możliwości przeładunkowych do 4 mln TEU rocznie (w tym roku spółka zamierza przeładować 900 tys. TEU).
Strzyżewicz mówił też, że władze portu rezerwują ok. 30 ha dla państwowej spółki PERN, które zamierza zbudować tam bazę składowania ropy i paliw o pojemności ok. 700 tys. m sześc. Ponadto port planuje budowę elektrowni o mocy 150-200 MW na biomasę, która np. mogłaby być sprowadzana drogą morską – informuje PAP.
Prezes Portu Gdynia Janusz Jarosiński mówił, że porty muszą się nastawiać na przeładunek kontenerów. Podkreślał, że strategia rozwoju do 2015 roku będzie zrealizowana z wyjątkiem budowy nowego terminala promowego, co wynikać ma z opóźnień zaistniałych po stronie operatora. Port w Szczecinie również realizuje swoje plany inwestycyjne w perspektywie do 2015 roku – podaje PAP.