Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Prezes LOT-u stawia na Lotnisko Chopina

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-08-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury/ Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Prezes LOT-u stawia na Lotnisko Chopina
fot. Rynek Infrastruktury
Nowy prezes LOT-u ma wyjątkowo ambitne plany. Do 2020 roku chce podwoić foltę narodowego przewoźnika i przewozić rocznie około 10 mln pasażerów. Rozwój linii ma się opierać na porcie przesiadkowym – hubie – w Warszawie. Sceptycy przyznają, że jego plany są mało realne.

Mikosz jest przekonany, że warszawski port im. Fryderyka Chopina ma potencjał i że w zasadzie jest już hubem. Jak przyznał w rozmowie z „Gazetą Wyborczą”, nikt nie określił, ile hub powinien obsługiwać pasażerów, aby móc być hubem. Mikosz twierdzi również, iż nieprawdą jest, że do funkcjonowania hubu potrzeba linii mającej 200 czy 300 samolotów. „Gdyby tak było, to należałoby zamknąć lotniska w takich miastach jak Abu Zabi, Rzym, Kopenhaga, Dauha czy Moskwa” - mówił Mikosz w wywiadzie dla „GW”.

 

Jak wskazuje prezes narodowego przewoźnika, zalet warszawsie lotnisko ma wiele. Choćby taką, że minimalny czas przesiadki w Warszawie wynosi zaledwie 40 minut, co nie jest osiągalne we Frankfurcie, Londynie czy w Paryżu, gdzie ten czas wydłuża się do nawet około dwóch godzin. Dlatego, jego zdaniem, Lotnisko Chopina może konkurować efektywnością, a nie skalą.

 

Zdaniem Mikosza wygodny jest również dojazd do Lotniska Chopina, dzięki budowie sieci komfortowych dróg. „Między innymi z tego względu nie mają więc sensu porty w Łodzi czy w Radomiu. Ich ruch pasażerski należy skierować do Warszawy. Doskonale wiedzą to wszyscy światowi przewoźnicy. W przeciwnym razie Emirates nie otworzyłby tu połączenia” - twierdzi Mikosz.

 

Zdaniem Mikosza, wśród polskich portów regionalnych o dużym potencjale, najlepiej rokują Gdańsk i Wrocław. Jeśli natomiast chodzi o samo Lotnisko Chopina, to jego ograniczeniem jest położenie w środku miasta, a co za tym idzie – portu nie można już bardziej rozbudować. Podobnie jest z rozwojem ruchu cargo, gdyż wkrótce okolica jego terminalu zostanie zabudowana. Ostatnim problemem jest zakaz latania w nocy.

 

Dlatego, zdaniem Mikosza, powinna powrócić debata na temat lotniska centralnego. Zdaniem prezesa PLL LOT jest ono w Polsce niezbędne. Jak wskazuje Mikosz, możliwość dalszej rozbudowy warszawskiego portu wyczerpie się w 2024 roku.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Startuje budowa City Point Okęcie

Intermodal i logistyka

Startuje budowa City Point Okęcie

Peakside Capital Advisors 16 stycznia 2025

Partners Group i Peakside nabyły atrakcyjne grunty w Warszawie

Intermodal i logistyka

Partners Group i Peakside nabyły atrakcyjne grunty w Warszawie

inf pras. Partners Group, Peakside Capital Advisors 19 września 2023

Poznań: Rekordowy maj i ponad 241 tys. pasażerów. Popyt na loty do stolicy

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Startuje budowa City Point Okęcie

Intermodal i logistyka

Startuje budowa City Point Okęcie

Peakside Capital Advisors 16 stycznia 2025

Partners Group i Peakside nabyły atrakcyjne grunty w Warszawie

Intermodal i logistyka

Partners Group i Peakside nabyły atrakcyjne grunty w Warszawie

inf pras. Partners Group, Peakside Capital Advisors 19 września 2023

Poznań: Rekordowy maj i ponad 241 tys. pasażerów. Popyt na loty do stolicy

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij