Rynek Infrastruktury
Tymi słowami prezes skomentował zakończenie części robót związanych z przebudową infrastruktury drogowej w porcie w Świnoujściu: w czwartek, ponad pół roku przed terminem, oddano do użytku zmodernizowany odcinek inwestycji drogowej obejmujący ulicę Nowoartyleryjską (z wiaduktem), Barlickiego i Kasztanową. Dzięki tej inwestycji, wydatnie poprawi się dojazd i wyjazd samochodów ciężarowych ze świnoujskiego portu.
– Nowoczesny port to nie tylko głębokowodne nabrzeża i dobry dostęp od strony morza, ale także dobre skomunikowanie z zapleczem oraz wysokiej jakości układ dróg wewnętrznych, który w porcie istnieje. Dlatego usprawnienie ruchu drogowego w portach w Szczecinie i Świnoujściu oraz poprawa bezpieczeństwa pojazdów, zarówno w drodze do portów, jak i na ich terenie, ma niezwykle istotne znaczenie dla funkcjonowania i dalszego ich rozwoju – uważa prezes Warzocha.
W ramach zakończonej inwestycji przebudowano w Świnoujściu 1,3 km ul. Nowoartyleryjskiej (wraz z wiaduktem w rejonie skrzyżowania z ul. Barlickiego), 0,4 km ul. Kasztanowej oraz 0,4 km ul. Barlickiego. Przygotowano też nowy posterunek ochrony portu: nowa lokalizacja uwzględnia realizację, w najbliższym czasie, zadania pn. „Budowa miejsc postojowych w portach w Szczecinie i w Świnoujściu”. Niezależnie od zakończenia prac w Świnoujściu, trwa przebudowa dróg w porcie w Szczecinie. Licząc zrealizowaną już część robót, prace w Świnoujściu zakładają przebudowę w sumie 3 km, a w Szczecinie – 6 km dróg.
– Przebudowa infrastruktury drogowej to tylko jeden z wielu projektów inwestycyjnych realizowanych przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W czwartek oddaliśmy do użytku infrastrukturę drogową w Świnoujściu, za półtora miesiąca kończymy następny etap tego projektu: modernizację infrastruktury drogowej w Szczecinie. Musimy się spieszyć, bo już przygotowujemy się do kolejnej inwestycji: budowy miejsc do postoju ciężkiego transportu kołowego w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Cały ten projekt to element konsekwentnie realizowanej polityki zrównoważonego rozwoju infrastrukturalnego portów w Szczecinie i Świnoujściu. Wynika on ze strategii naszej spółki, której celem jest zapewnienie portom Szczecin i Świnoujście pozycji wiodących portów na południowym Bałtyku – dodał Ryszard Warzocha.
Wspomniana przez prezesa inwestycja związana budową miejsc do postoju ciężkiego transportu kołowego pozwoli na zwiększenie dopuszczalnego nacisku osi na nawierzchnię przeznaczoną do postoju, z 40-60 do 115 kN.