Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

Data publikacji:
10-08-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Projekt KDP nie do końca martwy
Fot. Astom
Zgodnie z obecnym stanowiskiem polskiego rządu finalizacja budowy linii dużych prędkości została przesunięta na rok 2030. Mimo to prace nad studium wykonalności linii "Y" łączącej Warszawę z Wrocławiem i Poznaniem trwają, a nawet planuje się wznowienie analiz dotyczących przedłużenia KDP do Pragi i Berlina.

- Prace przygotowawcze dla KDP są kontynuowane, z naciskiem na wnikliwe przestudiowanie i ocenienie dotychczas wykonanych działań, celem wskazania najlepszego rozwiązania. Aktualnie rozpoczęto prace nad II częścią studium wykonalności dla budowy linii dużych prędkości, w ramach którego nastąpi wypracowanie modelu biznesowego dla całego przedsięwzięcia oraz stworzenie w ramach studiów wyraźnych wskazań dla zarezerwowania gruntów pod przyszłą inwestycję, co da wytyczne dla jednostek samorządu terytorialnego w zakresie przestrzennego zagospodarowania terenu – informuje wiceminister transportu Andrzej Massel w odpowiedzi na interpelację poseł Ewy Wolak.

 

Jak dodaje wiceminister, równocześnie planuje się wznowienie analiz dotyczących KDP o przedłużenie linii do Pragi i do Berlina, w celu połączenia jej z siecią europejską takich linii. Zaznacza jednak, że w przyszłości należy brać pod uwagę ewentualną konieczność podjęcia w przyszłości aktualizacji wypracowanych dotychczas dokumentów.

 

- Wskazanie ostatecznie wybranej koncepcji realizacji budowy, wytycznych dla tej inwestycji oraz określenie terminu budowy będzie możliwe po dokładnym zweryfikowaniu założeń, które zostaną wskazane po zakończeniu przedmiotowego studium – podsumowuje Andrzej Massel.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Struzik: KDP jedyną szansą kolei

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Struzik: KDP jedyną szansą kolei

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5