Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Przęsła mostów z CMK na linii Łuków – Radom

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
19-08-2019
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Przęsła mostów z CMK na linii Łuków – Radom
fot. Filipbb, lic. CC BY-SA 4.0Most na linii CMK (fot. ilustracyjne)
Możliwość ponownego wykorzystania zdemontowanych przęseł mostów i wiaduktów różni się w zależności od aktualnych potrzeb inwestycyjnych i stanu konstrukcji, które nie będą już służyć na liniach magistralnych – tłumaczy zarządca krajowej infrastruktury kolejowej. W ostatnich latach „recykling mostów” nie był tak intensywny, jak do 2016 r. Obecnie trwają jednak kolejne inwestycje, w przypadku których zagospodarowywane są używane przęsła.

W lipcu opublikowalismy na naszych łamach materiał podsumowujący procedurę określoną przez PKP PLK jako recykling mostów i wiaduktów. Zarządca infrastruktury kolejowej wykorzystuje zdemontowane przęsła obiektów w nowych lokalizacjach, najczęściej przenosząc je z linii o znaczeniu magistralnym na trasy o mniejszym obciążeniu ruchem. Obecnie skonkretyzowano plany ponownego użycia elementów konstrukcyjnych z mostu na remontowanym głównym ciągu kolejowym Krakowa.

Przez trzy ostatnie lata proces został zahamowany

Jak zwrócili uwagę nasi czytelnicy, niemal wszystkie wskazane nam przez zarządcę infrastruktury przypadki „recyklingu” dotyczą inwestycji zrealizowanych kilka lat temu. – Większość odzyskanych konsttrukcji mostowych zabudowano do 2016 r. – potwierdza to Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Czemu więc w ostatnim czasie, pomimo dużego nagromadzenia inwestycji infrastrukturalnych, proces ten zwolnił?

–Ponowne wykorzystanie w nowej lokaizacji przęseł odzyskanych w trakcie modernizacji linii kolejowych jest uzależnione od stanu obiektu w tej lokalizacji i jego parametrów technicznych. Aby przęsła mogły zostać użyte, muszą spełniać wymagania w zakresie cech materiałowych oraz długości i wysokości konstrukcyjnej do zabudowy na linii docelowej – tłumaczy nasz rozmówca. Dodaje, że tak w latach ubiegłych, jak i obecnie możliwość zagospodarowania zdemontowanych przęseł uzależniona jest od ich parametrów technicznych i aktualnych potrzeb.

Są jednak kolejne plany „recyklingu”

– Przed podjęciem decyzji o powtórnym wykorzystaniu odzyskane konstrukcje zawsze przechodzą szczegółową ocenę dla potwierdzenia ich przydatności i gwarancji zachowania pełnego bezpieczeństwa ruchu pociągów w nowym miejscu ich zabudowy – podkresla przy tym rzecznik PKP PLK. Wskazuje także na kolejne przypadki „recyklingu”.

– Aktualnie trwają roboty na linii kolejowej nr 26 Łuków – Radom. Ponownie wykorzystywane są tam przęsła odzyskane w trakcie mondernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej – mówi Mirosław Siemiecniec. Przypomnijmy, że podobnej praktyki nie stosuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Od września krótsze czasy przejazdu na kilku ważnych trasach

Biznes i przemysł

Od września krótsze czasy przejazdu na kilku ważnych trasach

Jakub Madrjas 09 sierpnia 2023

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Intermodal i logistyka

Pendolino do Wrocławia w tempie Flixbusa, na Pomorzu autobusy zamiast pociągów

Intermodal i logistyka

Gmina Nowe Miasto chce przystanku na CMK

Intermodal i logistyka

Gmina Nowe Miasto chce przystanku na CMK

Roman Czubiński 09 lipca 2022

CPK wybrało wykonawcę prac przygotowawczych dla linii Katowice – Ostrawa

Polityka i prawo

Zobacz również:

Od września krótsze czasy przejazdu na kilku ważnych trasach

Biznes i przemysł

Od września krótsze czasy przejazdu na kilku ważnych trasach

Jakub Madrjas 09 sierpnia 2023

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Intermodal i logistyka

Pendolino do Wrocławia w tempie Flixbusa, na Pomorzu autobusy zamiast pociągów

Intermodal i logistyka

Gmina Nowe Miasto chce przystanku na CMK

Intermodal i logistyka

Gmina Nowe Miasto chce przystanku na CMK

Roman Czubiński 09 lipca 2022

CPK wybrało wykonawcę prac przygotowawczych dla linii Katowice – Ostrawa

Polityka i prawo

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5