Jeszcze w 2010 roku bałtyckie porty z TOP 10 obsłużyły niemal 2 mln TEU mniej, niż w roku 2013. Dynamika obrotów kontenerowych w okresie tych trzech lat wyniosła 32 procent. Wynik 2013 roku zagwarantował Portowi Gdańsk utrzymanie dotychczasowej drugiej pozycji na Bałtyku, wskazując ponadto największą w gronie dziesięciu liderów dynamikę wzrostu (+27 procent) obrotów kontenerowych. Powiększył też przewagę Gdańska nad portem w Goeteborgu.
Z wyjątkiem Portu Kaliningrad, który ustąpił w 2013 roku miejsca portowi w Rydze, wszystkie porty utrzymały swoje pozycje w rankingu. Poza Portem Gdańsk dodatnią dynamikę w obrotach kontenerowych w 2013 roku (względem 2012) wśród portów z pierwszej dziesiątki osiągnęły również: Gdynia (+8 procent), Kłajpeda (+6 procent) i Ryga(+5 procent). Spadek obrotów kontenerowych odnotowały porty: - Hamina Kotka (-1 procent), Goeteborg (-5 procent) oraz Kaliningrad (-14 procent).
Największy port kontenerowy na Bałtyku, jakim jest niezmiennie rosyjski St. Petersburg, utrzymał też w 2013 roku niemal poziom obrotów kontenerowych z roku 2012. To pierwszy taki przypadek od czasu recesji z 2009 roku, od kiedy St. Petersburg rok rocznie notował dodatnią dynamikę obrotów kontenerowych.