Rozpoczął się proces odbioru prac na odcinku Tłuszcz – Łochów. Od października ubiegłego roku odcinek ten jest wyłączony całkowicie z ruchu.
edną z głównych przyczyn dwutorowego zamknięcia linii była modernizacja mostu nad rzeką Liwiec. Poniżej prezentujemy najnowsze zdjęcia z inwestycji. Właśnie ruszyły tam odbiory prac.
Od października ubiegłego roku odcinek ten jest wyłączony całkowicie z ruchu, a pasażerowie korzystają z zastępczej komunikacji autobusowej. Pociągi do Białegostoku mają wrócić na trasę w grudniu. – To była bardzo odważna decyzja zarządcy infrastruktury – o dwutorowym zamknięciu bardzo popularnej linii kolejowej. Dzięki temu przyspieszyliśmy tę inwestycję prawie o rok – mówił prezes PKP PLK Filip Wojciechowski.
Jak mówi Piotr Odzijewicz, rzecznik prasowy wykonującej kontrakt na linii E75 Rail Baltica firmy Torpol, zgodnie z aneksem do umowy z września 2014 r., termin realizacji prac został przesunięty na listopad 2016 roku. – Do końca 2015 r. planujemy m.in. oddanie do użytku szlaku Tłuszcz – Sadowne oraz stacji Łochów, powinniśmy również zakończyć przebudowę układu torowego w obrębie stacji Rembertów, a prace na stacji w Tłuszczu powinny osiągnąć 2/3 zaawansowania – mówił „Rynkowi Kolejowemu" Odzijewicz.
Przetarg na przygotowanie projektu modernizacji kolejnego odcinka linii Rail Baltica ogłoszono w marcu 2013 roku. Do dziś nie został rozstrzygnięty. PKP PLK analizują wyrok sądu w sprawie wyboru wykonawcy.
Więcej na temat przetargu i problemów przy modernizacji Rail Baltiki przeczytasz w Monitorze.