Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Siedem torów zamiast czterech. DCT Gdańsk zakończył ważną inwestycję

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
24-01-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
DCT Gdańsk

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Siedem torów zamiast czterech. DCT Gdańsk zakończył ważną inwestycję
fot. GTC Gdańsk
DCT Gdańsk zakończył rozbudowę jednego z największych w Europie kolejowych terminali kontenerowych. W ramach inwestycji m.in. wydłużono tory, rozbudowano także bocznice kolejową z 4 do 7 torów.

DCT Gdańsk („DCT"), obsługujący jeden z dziesięciu największych w Europie portowych terminali kolejowych zakończył rozbudowę terminala kolejowego o rocznej zdolności przeładunkowej wynoszącej 750 tysięcy TEU. Nowa inwestycja otwiera wiele możliwości rozwoju na rynkach śródlądowych i stanowi bardziej ekonomiczną i ekologiczną alternatywę dla klientów DCT.

Od 618 do 750 metrów. Od 4 do 7 torów

W ramach rozbudowy terminala kolejowego, która rozpoczęła się w 2018 roku, a zakończyła w 2021 roku, wydłużono tory z 618 do 750 metrów. Dodatkowo bocznica kolejowa rozbudowana została z 4 do 7 torów. Ponadto zakupiono w pełni zelektryfikowane suwnice kolejowe RMG, a także uruchomiono system kamer OCR do rejestracji pociągów i kontenerów. Dzięki temu DCT zwiększył swoje zdolności przeładunkowe na kolei do 750 tysięcy TEU.

Charles Baker, Dyrektor Generalny DCT, powiedział: - Dzięki tej ekspansji oferujemy naszym klientom produkt, który jest niezawodny, efektywny kosztowo, a co najważniejsze, przyjazny dla środowiska. Już teraz możemy pochwalić się największym terminalem intermodalnym w Polsce oraz jednym z dziesięciu największych portowych terminali kolejowych w Europie, obsługującym ponad 5,5 tys. pociągów rocznie. Dzięki najnowszej modernizacji terminala, efektywnie podwoimy obecną przepustowość torów. Rozbudowana infrastruktura pozwoli naszym klientom na dostęp do jeszcze bardziej efektywnych usług kolejowych.

Klienci będą mogli wygenerować znaczne oszczędności kosztów w porównaniu do innych portów w Europie Południowej lub Zachodniej, korzystając z krótszej trasy kolejowej pomiędzy DCT Gdańsk a krajami Europy Środkowej. Operator terminalu będzie współpracował z branżą w celu rozwoju usług intermodalnych do/z krajów i regionów sąsiadujących z Polską, które nie mają dostępu do morza, takich jak Czechy, Słowacja, Zachodnia Ukraina, czy Białoruś.

Zielona alternatywa dla rynków pozbawionych dostępu do morza

- Jesteśmy bezpośrednio reprezentowani na rynku czeskim i słowackim, co pozwala naszym południowym sąsiadom korzystać w pełni z możliwości spedycyjnych DCT. Dzięki konkurencyjnym czasom dostaw i rozbudowanym połączeniom kolejowym, gwarantujemy niższą emisję dwutlenku węgla na kontener w porównaniu z innymi portami europejskimi. Nasze doświadczenie i zakres usług dają klientom śródlądowym lepszą, tańszą i bardziej ekologiczną alternatywę dla przewozu towarów - kontynuuje Charles Baker.

Otwarcie rozbudowanego terminalu kolejowego jest istotnym krokiem w rozwoju DCT. Oprócz rozbudowy terminala, bramy wjazdowe do DCT zostały w pełni zautomatyzowane dzięki kamerom OCR. Wreszcie, zwiększono liczbę nowoczesnych suwnic nabrzeżowych na Terminalu 2 do ośmiu, powiększono plac składowy oraz zakupiono dodatkowy sprzęt do ich obsługi: 5 elektrycznych suwnic placowych typu Rubber Tyre Gantry.

Od momentu rozpoczęcia działalności w 2007 r., w DCT powstały dwa terminale - Terminal 1 i Terminal 2, o łącznej rocznej przepustowości wynoszącej 3 mln TEU. DCT był również pierwszym terminalem z bezpośrednimi połączeniami między Azją a Morzem Bałtyckim. Obecnie jest to jedyna polska i bałtycka destynacja dla największych statków na świecie, na trasach z Chin, Korei i innych krajów azjatyckich.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polskie LNG pokazało możliwości gazoportu po planowanej rozbudowie

Intermodal i logistyka

Polskie LNG pokazało możliwości gazoportu po planowanej rozbudowie

Leszek Kadej, WysokieNapiecie.pl 04 marca 2020

50. dostawa skroplonego gazu ziemnego LNG do Polski

Intermodal i logistyka

Port Gdynia: Powstanie barka do bunkrowania gazem LNG

Intermodal i logistyka

BCT i GCT połączą siły? Terminale planują fuzję

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Polskie LNG pokazało możliwości gazoportu po planowanej rozbudowie

Intermodal i logistyka

Polskie LNG pokazało możliwości gazoportu po planowanej rozbudowie

Leszek Kadej, WysokieNapiecie.pl 04 marca 2020

50. dostawa skroplonego gazu ziemnego LNG do Polski

Intermodal i logistyka

Port Gdynia: Powstanie barka do bunkrowania gazem LNG

Intermodal i logistyka

BCT i GCT połączą siły? Terminale planują fuzję

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5