Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Szuba: Żeby było lepiej, musi być gorzej

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

mg

Data publikacji:
15-11-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Szuba: Żeby było lepiej, musi być gorzej
Tomasz Szuba, prezes Tines SA (fot. Włodzimierz Włoch)
- Wciąż funkcjonuje czarny PR związany z postrzeganiem kolei przez opinię publiczną. Dlatego inwestycje kolejowe trzeba planować wyjątkowo dobrze - tak, aby czas przejazdu był wydłużony, ale nie aż do takiego stopnia, jak to jest dziś na E-65 ze stolicy do Gdańska - uważa Tomasz Szuba, prezes spółki Tines SA, dostarczającej elementy nawierzchni kolejowej.

- Niestety jest tak, że aby było lepiej, najpierw musi być gorzej. Nie można tego przeskoczyć w żaden sposób. Jeśli budujemy drogę, najpierw trzeba ją rozkopać. Podobnie jest w przypadku modernizacji linii kolejowych. Najpierw trzeba doprowadzić do obniżenia prędkości, tak aby można było wdrażać nowe rozwiązania. Na osobną debatę zasługuje pytanie, czy takie nagromadzenie inwestycji kolejowych jest korzystne dla transportu kolejowego - mówił prezes Szuba podczas panelu "Kolej i biznes", który odbył się w trakcie Kongresu Kolejowego.

- Metro Warszawskie w sposób bardzo przemyślany edukuje społeczeństwo Warszawy i przygotowuje do realizacji kolejnych inwestycji. Oczywiście, skala kolei jest nieporównywalnie większa, ale na pewno potrafiłaby ona poinformować społeczeństwo, jakie będą efekty prowadzonych prac modernizacyjnych. Zakładam, że to, co dzieje się na sieci PKP PLK przyniesie efekty i klient wróci do kolei. Już sama lokalizacja dworców kolejowych w centrach miast na to wskazuje - mówił szef Tines SA.

- Za 10 lat kolej musi mieć pieniądze na utrzymanie linii, które są obecnie modernizowane. Bez tego nie da się zachować ich parametrów - zakończył Tomasz Szuba.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Infrastruktura krytyczna – tylko dla sojuszników?

Intermodal i logistyka

Infrastruktura krytyczna – tylko dla sojuszników?

Roman Czubiński 23 listopada 2022

Soletanche: Grunt pod torowiskiem można wzmacniać bez rozbiórki toru

Intermodal i logistyka

KK 2015: Jak przygotowywać inwestycje?

Intermodal i logistyka

KK 2015: Jak przygotowywać inwestycje?

Roman Czubiński 12 listopada 2015

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Infrastruktura krytyczna – tylko dla sojuszników?

Intermodal i logistyka

Infrastruktura krytyczna – tylko dla sojuszników?

Roman Czubiński 23 listopada 2022

Soletanche: Grunt pod torowiskiem można wzmacniać bez rozbiórki toru

Intermodal i logistyka

KK 2015: Jak przygotowywać inwestycje?

Intermodal i logistyka

KK 2015: Jak przygotowywać inwestycje?

Roman Czubiński 12 listopada 2015

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5