Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Szuba: Żeby było lepiej, musi być gorzej

Dalej Wstecz
Autor:

mg

Data publikacji:
15-11-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Szuba: Żeby było lepiej, musi być gorzej
Tomasz Szuba, prezes Tines SA (fot. Włodzimierz Włoch)
- Wciąż funkcjonuje czarny PR związany z postrzeganiem kolei przez opinię publiczną. Dlatego inwestycje kolejowe trzeba planować wyjątkowo dobrze - tak, aby czas przejazdu był wydłużony, ale nie aż do takiego stopnia, jak to jest dziś na E-65 ze stolicy do Gdańska - uważa Tomasz Szuba, prezes spółki Tines SA, dostarczającej elementy nawierzchni kolejowej.

- Niestety jest tak, że aby było lepiej, najpierw musi być gorzej. Nie można tego przeskoczyć w żaden sposób. Jeśli budujemy drogę, najpierw trzeba ją rozkopać. Podobnie jest w przypadku modernizacji linii kolejowych. Najpierw trzeba doprowadzić do obniżenia prędkości, tak aby można było wdrażać nowe rozwiązania. Na osobną debatę zasługuje pytanie, czy takie nagromadzenie inwestycji kolejowych jest korzystne dla transportu kolejowego - mówił prezes Szuba podczas panelu "Kolej i biznes", który odbył się w trakcie Kongresu Kolejowego.

- Metro Warszawskie w sposób bardzo przemyślany edukuje społeczeństwo Warszawy i przygotowuje do realizacji kolejnych inwestycji. Oczywiście, skala kolei jest nieporównywalnie większa, ale na pewno potrafiłaby ona poinformować społeczeństwo, jakie będą efekty prowadzonych prac modernizacyjnych. Zakładam, że to, co dzieje się na sieci PKP PLK przyniesie efekty i klient wróci do kolei. Już sama lokalizacja dworców kolejowych w centrach miast na to wskazuje - mówił szef Tines SA.

- Za 10 lat kolej musi mieć pieniądze na utrzymanie linii, które są obecnie modernizowane. Bez tego nie da się zachować ich parametrów - zakończył Tomasz Szuba.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finansowanie i przetargi kluczem do wyjścia z dołka branży budowlanej na kolei

Biznes i przemysł

Finansowanie i przetargi kluczem do wyjścia z dołka branży budowlanej na kolei

Rafał Dybiński 14 listopada 2024

Czy i jak certyfikować firmy budowlane? Branża podzielona

Biznes i przemysł

Transformacja energetyczna: Perspektywa kolejowa

Biznes i przemysł

Transformacja energetyczna: Perspektywa kolejowa

Jakub Rösler 27 grudnia 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Finansowanie i przetargi kluczem do wyjścia z dołka branży budowlanej na kolei

Biznes i przemysł

Finansowanie i przetargi kluczem do wyjścia z dołka branży budowlanej na kolei

Rafał Dybiński 14 listopada 2024

Czy i jak certyfikować firmy budowlane? Branża podzielona

Biznes i przemysł

Transformacja energetyczna: Perspektywa kolejowa

Biznes i przemysł

Transformacja energetyczna: Perspektywa kolejowa

Jakub Rösler 27 grudnia 2023

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij