Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Szybka kolej na lotnisko w Pyrzowicach - realny projekt?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
07-08-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Szybka kolej na lotnisko w Pyrzowicach - realny projekt?
fot. Port Lotniczy Katowice-Pyrzowice
Według pierwotnych planów szybka kolej na lotnisko w Pyrzowicach miała pojechać już w 2012 roku. Następnie datę przesunięto do 2015 roku. Dziś nikt już nie odważy się wyznaczać terminów. Oficjalnie inwestycja ma zostać zrealizowana w latach 2014-2020, jednak patrząc na emocje, jakie budzi inwestycja może się okazać, że szybka kolej nie powstanie w ogóle – czytamy w „Gazecie Wyborczej”.

Gminy jednoczą siły i domagają się zmiany przebiegu ustalonej trasy. Koncepcja przygotowana przez firmę Poeyry Inra zakłada, że linia łącząca miasta aglomeracji z lotniskiem będzie miała 38 km długości. Pierwszy etap polega na budowie 24-kilomerowego odcinka z Bytomia Rozbarku, przez Piekary Śląskie, do Pyrzowic. Drugi etap miał obejmować remont istniejących torów z Katowic przez Chorzów Batory, do Bytomia Rozbarku. PKP PLK zaakceptowały projekt przekonując, że wariant jest najtańszy, najkrótszy i najlepszy. Całość miałaby pochłonąć 2 mld zł.

 

Po czterech latach nic jednak w tej sprawie się nie ruszyło. Po raz kolejny przesunięto natomiast termin posiedzenia w sprawie wydania tzw. Decyzji środowiskowej – tym razem na wrzesień. Kolejne gminy domagają się zmiany ustalonej trasy. To radni Tarnowskich Gór, Miasteczka Śląskiego i Ożarowic przekonują, że tańszą i bardziej ekologiczną wersją byłoby poprowadzenie linii z Bytomia Rozbarku przez Radzionków, Nakło, Tarnowskie Góry, Miasteczko Śląskie do Pyrzowic.

 

Tomasz Głogowski w „Gazecie Wyborczej” przekonuje, że nowy przebieg trasy jest co najmniej tak samo kontrowersyjny jak stary. Znacznie wydłuża on przejazd na lotnisko i nie uwzględnia potrzeb mieszkańców aglomeracji oraz pasażerów lotniska.

 

Całość artykułu
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5