Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Tarnowskie Góry nie dają za wygraną. Co z połączeniem kolejowym do Pyrzowic?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
03-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Tarnowskie Góry nie dają za wygraną. Co z połączeniem kolejowym do Pyrzowic?
fot. Katowice Airport
W Krajowym Programie Kolejowym, który przewiduje realizację inwestycji kolejowych do 2023 roku, zabrakło połączenia kolejowego z lotniskiem w Pyrzowicach. W sprawie postanowili zainterweniować tarnogórscy radni, którzy pod koniec sierpnia wystosowali w tej sprawie pismo do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

W piśmie skierowanym do Prezesa Rady Ministrów oraz do Ministra Infrastruktury i Rozwoju tarnogórska rada miejska prosi o ujęcie projektu dotyczącego rewitalizacji i odbudowy częściowo nieczynnej linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry – Zawiercie, w Krajowym Programie Kolejowym do 2023. Powyższa linia ma zagwarantować połączenie kolejowe między lotniskiem w Pyrzowicach a stolicą regionu. Obecnie jest ona w fazie projektowej.

Krajowy Program Kolejowy jest dokumentem określającym strategiczne zadania w zakresie rozwoju infrastruktury kolejowej zarządzanej przez PKP PLK. Obszerny raport na temat dokumentu znajdziesz w Monitorze. Zabrakło w nim linii nr 182. MIiR w wyjaśnieniu nadesłanym do „Rynku Kolejowego” wyjaśnił niedawno, że projekt dotyczący wspomnianej linii ma zostać zgłoszony do finansowania ze środków POIŚ 2014-2020, które będą rozdzielane w trybie konkursowym. Na pytanie, czy to oznacza, że inwestycja, jeśli nie przejdzie konkursu, może nie zostać zrealizowana, nie otrzymaliśmy do tej pory odpowiedzi.

Warto przypomnieć, że batalia o uruchomienie połączenia kolejowego do Pyrzowic trwa od wielu lat. W marcu 2014 roku PKP PLK odstąpiły od umowy z niemiecko-polskim konsorcjum na projektowanie tej trasy w nieco innym wariancie – bo prowadzącym przez Piekary Śląskie. Powodem decyzji było blisko 2,5 roczne opóźnienie konsorcjum wykonującego prace projektowe i pozyskującego niezbędne decyzje. Inwestycja w tym wariancie spotkała się też z szeregiem protestów społecznych.

W sierpniu 2014 roku ogłoszono przetarg na dokumentację potrzebną do rewitalizacji i odbudowy linii kolejowej nr 182 z Tarnowskich Gór do Zawiercia. Informowano wówczas, że jeśli wszystko będzie przebiegało zgodnie z planem, to prace rozpoczną się w 2016 roku.

Projekt trasy ma być gotowy w pierwszych miesiącach 2016 roku. Kosztem 915 tys. zł przygotuje go konsorcjum firm: Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne oraz Consultores de Ingenieria Proyectos y Obras S.L. z Madrytu. Po przygotowaniu dokumentacji PLK będzie mogła ogłosić przetarg na prowadzenie prac budowlanych. Czy jednak do tego dojdzie – wciąż nie wiadomo.



Interesuje Cię tematyka lotnicza? ZDG TOR zaprasza na pierwsze Forum Lotnicze, które odbędzie się 10 września w Warszawie.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Intermodal i logistyka

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Przedstawiciel Modlina do PPL w sprawie raportu: Prima aprilis był kilka dni temu

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Intermodal i logistyka

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Przedstawiciel Modlina do PPL w sprawie raportu: Prima aprilis był kilka dni temu

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5