Partner serwisu
Intermodal i logistyka

„Tiry z wodą na tory”. Producent Cisowianki stawia na transport intermodalny

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
25-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
25-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
„Tiry z wodą na tory”. Producent Cisowianki stawia na transport intermodalny
fot. mat. pras.
Nałęczów Zdrój, producent Cisowianki oraz Cisowianki Perlag rozwija transport intermodalny z wykorzystaniem kolei do masowego przewozu swoich produktów. Spółka Intermodal, operator logistyczny Grupy Nałęczów Zdrój w kończącym się właśnie sezonie wiosenno-letnim, zorganizowała dziesięć składów pociągowych, transportując 440 kontenerów. Łącznie od 2022 roku przy pomocy kolei przewiezionych zostało prawie 13 mln butelek z Cisowianką.

Nałęczów Zdrój stale rozwija rozwiązania, które podnoszą efektywność energetyczną produkcji oraz dystrybucji wody mineralnej, redukując tym samym swój ślad węglowy. W ubiegłym roku Spółka przewiozła wykorzystując tory 220 kontenery z 4,25 mln butelek wody. W 2023 roku przeprowadzony został zakrojony na o wiele szerszą skalę projekt w tym obszarze. Za pośrednictwem kolei w 440 kontenerach przetransportowane zostało aż 8,5 mln sztuk Cisowianki do specjalnie przygotowanego w tym celu zewnętrznego magazynu buforowego. To usytuowany w okolicach Poznania obiekt logistyczny, z którego woda trafia do klientów Grupy Nałęczów Zdrój z zachodniej Polski. Magazynowanie produktów, zwłaszcza w innym miejscu niż zakład produkcyjny, to stosunkowo nowatorskie rozwiązanie logistyczne zastosowane przy sprzedaży wody. Jego celem jest usprawnienie dystrybucji, szczególnie w okresach wzrostu zapotrzebowania na te produkty, a także ograniczenie transportu samochodowego na dłuższe, kilkusetkilometrowe trasy.

– W pobliżu naszego zakładu produkcyjnego w Drzewcach znajduje się stacja PKP Nałęczów. Naturalną decyzją była więc dla nas chęć i rozwijania transportu intermodalnego, zgodnie z zasadą „tiry z wodą na tory” – powiedział Tomasz Wojtasiński, dyrektor zarządzający spółki Intermodal. – Widzimy wiele zalet takiego rozwiązania, a jedną z największych jest dalsze ograniczenie ruchu samochodów ciężarowych i to nie tylko na terenie naszej gminy, ale na drogach ogólnokrajowych. Chcemy w przyszłości jeszcze mocniej stawiać na kolej jako środek transportu wody mineralnej – dodał Wojtasiński.

W ostatnich latach linia kolejowa Lublin – Warszawa prowadząca przez Nałęczów, wróciła do użytkowania po licznych remontach. Zwiększenie liczby przewozów cargo, poza tymi pasażerskimi, nawiązuje do historycznego wykorzystania kolei w tym rejonie Polski. Już w latach 80. XIX wieku odbywały się tu pierwsze przeładunki z Nałęczowskiej Kolej Dojazdowej – z torów wąskotorowych na kolej normalnotorową. Według Grupy Nałęczów Zdrój odtworzenie historycznych procesów przeładunkowych jest szansą dla całego regionu. Dlatego Spółka uwzględnia to w swoich planach inwestycyjnych.

– Wierzymy, że przy przychylności i zaangażowaniu władz lokalnych oraz PKP PLK w rozwój infrastruktury wspomagającej transport kolejowy, będziemy mogli być przykładem dla innych firm produkcyjnych nie tylko w regionie, ale w całym kraju. Dla uzdrowiskowej Gminy Nałęczów jest to również szansa na pokazanie jak w naturalnym środowisku wiejskim można prowadzić industrializację, zgodną z naturą i ekologią – mówi Tomasz Wojtasiński.

Rozwijana przez Nałęczów Zdrój inicjatywa transportu intermodalnego wpisuje się w wytyczne Unii Europejskiej, które zakładają, iż przewóz towarów powyżej 300 km powinien odbywać się środkami alternatywnymi do transportu samochodowego.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PCC Intermodal jeździ Traxxami

Inżynieria i innowacje

PCC Intermodal jeździ Traxxami

inf. pras. 03 lipca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Intermodal i logistyka

Litwa: Samskip uruchamia nowe połączenie intermodalne z Kowna

Intermodal i logistyka

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Intermodal i logistyka

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Intermodal i logistyka

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Roman Czubiński 23 grudnia 2022

Rosja, Chiny a Polska. Przyszłość intermodalu na azjatyckich szlakach

Drogi i autostrady

Zobacz również:

PCC Intermodal jeździ Traxxami

Inżynieria i innowacje

PCC Intermodal jeździ Traxxami

inf. pras. 03 lipca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Intermodal i logistyka

Litwa: Samskip uruchamia nowe połączenie intermodalne z Kowna

Intermodal i logistyka

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Intermodal i logistyka

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Intermodal i logistyka

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Roman Czubiński 23 grudnia 2022

Rosja, Chiny a Polska. Przyszłość intermodalu na azjatyckich szlakach

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5