Spółka Trakcja zawarła aneks z zamawiającym, PKP Polskie Linie Kolejowe, dotyczący znacznie opóźnionej inwestycji w modernizację przygranicznego odcinka LCS Terespol ważnej magistrali kolejowej E20 na tzw. Jedwabnym Szlaku.
Zarząd spółki Trakcja poinformował w komunikacie o podpisaniu aneksu z PKP Polskie Linie Kolejowe do umowy zawartej 16 sierpnia 2017 roku na modernizacji linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce-Terespol (LCS Terespol). Przedmiotem aneksu jest wykonanie przez spółkę prac dodatkowych obejmujących: wykonanie projektów zamiennych wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i decyzji oraz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do usunięcia kolizji z przyszłą rozbudową stacji Biała Podlaska.
Łączna wartość netto zawartego aneksu wyniesie 24 195 948,83 zł netto. Na dzień dzisiejszy prace wynikające z umowy (łącznie z powziętymi aneksami) są zrealizowane w ok. 80%. Pozostałe warunki umowy nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu umów - poinformowała Trakcja.
Przypomnijmy, że rozpoczęta cztery lata temu inwestycja
jest już opóźniona o prawie rok. Nie podano jednak przyczyn opóźnień - oprócz
zdementowania informacji, że wiąże się to z opóźnionymi płatnościami dla podwykonawców. Mimo istotnego przekroczenia harmonogramu robót wciąż
nie podano nowego harmonogramu inwestycji. Opublikowana dziś informacja na temat aneksu również ich nie zawiera.
W ubiegłym roku wykonawca
domagał się waloryzacji tego kontraktu. Przypomnijmy, że w przetargu w 2017 roku Trakcja
wygrała oferując najniższą cenę, a także kilkanaście razy krótszy czas zamknięć torowych niż konkurenci. Jak poinformowano w ubiegłym tygodniu
PKP PLK ma zamiar objąć udziały w Trakcji.