Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Warszawa: Ostatnia szansa na sfinansowanie metra

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
21-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Warszawa: Ostatnia szansa na sfinansowanie metra
fot. WU
Czy Warszawa zdąży zbudować II linię w kolejnej perspektywie UE? Władze miasta, wbrew pojawiającym się wątpliwościom podległych urzędników, zapewniają, że realizacja inwestycji jest realna. Eksperci podkreślają: to ostatnia szansa dla Warszawy, by skorzystać z tak dużych środków.

Na początku tego tygodnia pojawiła się informacja o tym, że Warszawa może nie zrealizować całej II linii metra w nadchodzącej perspektywie unijnej 2014-2020. Jerzy Kulik, dyrektor miejskiego Biura Rozwoju Miasta, na posiedzeniu komisji infrastruktury Rady Miasta poddawał w wątpliwość, aby udało się zbudować coś więcej niż odcinki 3+3 (po trzy stacje w każdą stronę). Władze miasta jednak szybko zdementowały te przypuszczenia. – Zakończenie budowy całej II linii podziemnej kolejki ma kluczowe znaczenie dla Warszawy i obiecuję, że dopilnuję, by warszawiacy mogli od 2022 r. podróżować dwoma pełnymi liniami metra – oświadczyła Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta.

 

Takie stanowisko nie dziwi. Nowa perspektywa unijna to ostatnia szansa na pozyskanie dużych środków na budowę metra. – W sytuacji, gdy Polska jako jeden z nielicznych krajów UE (i nie tylko) nie dofinansowuje budowy metra z budżetu centralnego, a województwo mazowieckie jest bankrutem, finansowanie z budżetu miasta spowodowałoby powrót do standardów z PRL-u, czyli rozciągnięcie w czasie – mówi Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.

 

Ratusz poinformował, że wystąpił do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego o zabezpieczenie środków w funduszach unijnych w wysokości 8 mld zł. Jak wynika z deklaracji Ministerstwa przyszłość II linii metra jest raczej zabezpieczona. - Dokończenie II linii metra to jest projekt, który zamierzamy finansować w następnym budżecie w latach 2014-2020 – zapewniała wcześniej minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska.
 

Cały artykuł przeczytasz na portalu www.transport-publiczny.pl

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5