Rynek Infrastruktury
Drążenie tuneli rozpoczęto w połowie maja 2012 r. Maria, jako ostatnia tarcza, dotarła do Powiśla 28 listopada br. – To jest obraz skoku cywilizacyjnego. Kilka lat temu, po 25 latach, zakończyliśmy w zupełnie inny sposób budowanie I linii metra, natomiast dzisiaj po 18 miesiącach wydrążono 9 km tuneli – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta. Jak wyliczał prezes Metra, tarcze wykonały dokładnie 9350 m tunelu pojedynczego. Z budowy centralnego odcinka II linii metra wydobyto ok. 1,5 mln sześć. urobku, co odpowiada trzem Górkom Szczęśliwickim.
Zgodnie z tradycją budowniczych tarcze otrzymały żeńskie imiona – Maria, Anna, Krystyna i Elisabetta. – Zebraliśmy się tutaj, żeby pożegnać cztery młode i silne panie, które tutaj miały swoje pierwsze doświadczenia życiowe – mówił Francesco Scaglione, kierownik kontraktu z firmy AGP Metro. Jak przypomniał, warunki gruntowe w Warszawie są bardzo trudne. Tarcze stały przed poważnymi wyzwaniami inżynieryjnymi: przejście pod kamienicami na Pradze, znajdującymi się w fatalnym stanie, drążenie pod Wisłą i I linią metra. Sporym wyzwaniem było przejście pod Skarpą Wiślaną. – Trafiliśmy tam na dawane koryto rzeki. To zmusiło nas do podniesienia ciśnienia przed tarczą do wielkości maksymalnych. To pokazuje wysoką technologię i możliwości tych maszyn – powiedział kierownik kontraktu.
Cały artykuł przeczytasz na portalu www.transport-publiczny.pl