Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Wenzel: Liczymy na chińskie firmy w parku logistycznym DCT

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
09-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Wenzel: Liczymy na chińskie firmy w parku logistycznym DCT
fot. Rynek Infrastruktury
- W Chinach zaprezentowaliśmy nasze plany związane z budową drugiego terminala kontenerowego. Spotkaliśmy się z armatorami Cosco i China Shipping. Przedstawiciele firm wyrazili wstępne zainteresowanie naszymi planami, ale nie padły wiążące decyzje ani deklaracje – mówi nam Boris Wenzel, dyrektor wykonawczy Deepwater Container Terminasl w Gdańsku. Władze DCT promowały w Chinach nie tylko nowy terminal, ale przede wszystkim park logistyczny.

Podczas niedawnej wizyty ministra transportu Sławomira Nowaka w Chinach przedstawiciele polskich portów – Gdańska, Gdyni i Szczecina-Świnoujścia rozmawiali z potencjalnymi inwestorami na temat podjęcia współpracy biznesowej. Największe szanse na przyciągnięcie nowych inwestycji i nawiązanie współpracy z armatorami ma DCT – największy terminal kontenerowy w Polsce, operujący na terenie portu w Gdańsku.

- Wielu armatorów jest zainteresowanych zawijaniem do naszego terminalu, ponieważ kosztowo jest on najatrakcyjniejszym terminalem na Bałtyku, jest bramą do Polski Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji – przekonuje Boris Wenzel.

DCT znajduje się w porcie zewnętrznym w Gdańsku. Tor podejściowy terminala posiada 16,5 m głębokości, dzięki czemu może przyjmować największe kontenerowce o pojemności 15,5 tys. TEU.

Ponadto DCT jest w trakcie realizacji budowy nowego terminala kontenerowego, który znajdowac się na w porcie zewnętrznym. Po oddaniu inwestycji możliwości przeładunkowe DCT mają zwiększyć się o 2,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych). Całość inwestycji to 280 mln euro, czyli ponad 1 mld zł.

- Oddanie terminalu planowane jest na 2015 roku, pozostaje więc sporo czasu na poważne rozmowy. Na razie po stronie rządu polskiego i chińskiego padły słowa o zacieśnieniu współpracy – biznesowo poznajemy sie wzajemnie – wyjaśnia CEO DCT.

Władzom DCT zależy jednak nie tyle na pozyskaniu nowych armatorów dla swojego terminala, co rozwinięciem swojego zaplecza technologiczno-biurowego. Firmy chińskie mogłyby na powierzchniach oferowanych przez DCT otworzyć swoje przedstawicielstwa i prowadzić interesy na terenie Polski.

- Liczymy przede wszystkim na zwiększenie zainteresowania chińskich firm otwarciem swoich przedstawicielstw w parku logistycznym, znajdującym się na zapleczu DCT. Park oferuje powierzchnie magazynowe, biurowe i wystawiennicze. Posiada idealną lokalizację, ponieważ znajduje się blisko portu i linii kolejowych, dzięki czemu towar można transportować łatwo i szybko w głąb kontynentu – podkreśla Wenzel.

 
W 2011 roku Deepwater Container Terminal przeładował 650 tys. TEU, czyli o ponad 200 tys. TEU więcej niż w roku 2010. Pod koniec tego roku liczba ta ma wynieść 900 tys. TEU. To kolejny rok z rzędu, kiedy dynamika rozwoju DCT sięga 40 proc.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5