Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Wykonawcy łącznicy na Okęcie idą do sądu. Chcą od PLK 73 mln zł

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
21-08-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm / Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
fot. JM
Ponad 72 mln złotych chcą od PKP PLK wykonawcy linii kolejowej na Lotnisko Chopina za opóźnienie przekazania placu budowy. Konsorcjum firm z Bilfinger i ZUE na czele złożyło pozew do sądu przeciw zarządcy infrastruktury.

Jak poinformowała w oficjalnym komunikacie giełdowym firma ZUE, konsorcjum firm w składzie: Bilfinger Infrastructure, ZUE, Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PEBEKA, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie oraz Kolejowe Zakłady Automatyki Katowice złożyło pozew w Sądzie Okręgowym w Warszawie (XXVI Wydział Gospodarczy) przeciwko PKP Polskim Liniom Kolejowym. Firmy żądają od PKP PLK aż 72,8 mln złotych wraz z odsetkami.

Chodzi o kary umowne za opóźnienie w przekazaniu placu budowy przez PKP PLK na kontrakcie realizowanym przez konsorcjum dotyczącym wykonania robót budowlanych na łącznicy do lotniska Okęcie w ramach modernizacji linii kolejowej Nr 8. Inwestycja byłą dofinansowana przez Unię Europejską.

Jak wyjaśnia konsorcjum, opóźnienie przekazania placu budowy wyniosło aż 623 dni, co upoważnia do naliczania kar w wysokości 0,05% wartości umowy (233,8 mln zł) za każdy dzień opóźnienia. Do tego konsorcjum przed złożeniem pozwu w sądzie zapewnia że podejmowało próby polubownego rozwiązania sporu, ale PKP PLK miała odmówić zawarcia ugody. 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5