Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Za kulisami - CEVA Logistics dla logistyki Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. CEVA Logistics

Podziel się ze znajomymi:

Już 26 lipca w Paryżu rozpocznie się ceremonia otwarcia jednej z największych imprez sportowych na świecie – Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024. O przygotowaniach do obsługi logistycznej i wyzwaniach w organizacji pierwszych transportów mówi CEVA Logistics, która razem z Grupą CMA CGM, jest Oficjalnym Partnerem Logistycznym tego wydarzenia i Partnerem Technicznym Sztafety z Pochodnią.

W magazynach – bezpieczne środowisko pracy

Za zapewnienie sprawnej obsługi logistycznej i transportowej Igrzysk Paryż 2024 odpowiada doświadczony zespół 180 000 pracowników na całym świecie. Dodatkowo CEVA, specjalnie na potrzeby tej operacji, zatrudniła i przeszkoliła 700 osób. Dla firmy kluczowe znaczenie ma zapewnienie pracownikom komfortowego i bezpiecznego środowiska pracy. Działania i procedury wdrożone w jednym z magazynów dedykowanych obsłudze logistycznej Igrzysk przedstawił Jérémy Jaen, koordynator ds. Jakości, Zdrowia, Bezpieczeństwa i Środowiska (QHSE), CEVA Logistics.

– Moje rolą jest sprawdzenie, czy nasi pracownicy pracują w bezpiecznych warunkach. Regularnie odwiedzam magazyny, tak aby zapewnić płynność i bezpieczeństwo operacji. Muszę być uważny i zadawać pracownikom odpowiednie pytania, a czasami wdrażać też plany działań, mających na celu poprawę warunków pracy – wyjaśnia Jeremy Jaen.

Każde miejsce pracy wiąże się z ryzykiem. Dlatego dla Jaena ważne było to, aby dokładnie zapoznać się z analizą ryzyka, zawartą w dokumencie oceny ryzyka zawodowego, a także już wdrożonymi środkami zapobiegawczymi, tj. obowiązkowe środki ochrony osobistej czy wyznaczone kierunki ruchu itp. W magazynie zorganizowane zostały spotkania i odprawy dotyczące bezpieczeństwa oraz kontrole sprzętu. Prowadzone są także różne inicjatywy promujące bezpieczeństwo i zwiększające świadomość pracowników, w tym szkolenia, audyty i kampanie edukacyjne.

– Najważniejsza jest komunikacja z pracownikami. Otwarty dialog i promowanie kultury, w której zachęca się do zgłaszania incydentów i obaw, pomagają utrzymać wysoki poziom bezpieczeństwa. Dążę to tego, aby moi współpracownicy mieli poczucie odpowiedzialności i brali aktywny udział w tworzeniu bezpiecznego miejsca pracy – podkreśla Jeremy Jaen.

W promowaniu postawy „bezpieczeństwo przede wszystkim”, Jaen zwrócił uwagę na to, aby wyjaśnić nowym pracownikom, na czym polega ryzyko i jakie są powody, dla których trzeba stosować określone rozwiązania. Jest to tym bardziej ważne, że często mogą być one postrzegane przez nich jako ograniczenia. Przykładem może być sytuacja, gdy niektórzy operatorzy wózków widłowych, chcąc oszczędzić czas, nie zapinają obowiązkowych pasów bezpieczeństwa. Wyjaśnienie, jakie duże znaczenie ma zapinanie pasów i konsekwencji, które się z tym wiążą, ułatwia akceptację i podejmowanie odpowiednich decyzji.

Zawsze krok naprzód - na trasie Sztafety z Pochodnią Olimpijską

Zadaniem CEVA Logistics i CMA CGM, jako partnera technicznego Sztafety z Pochodnią Paryż 2024, jest organizacja dostaw potrzebnych materiałów, w tym m.in. butli gazowych, butanu, propanu, parafiny, latarni, pochodni, palników i odzieży dla uczestników sztafety, do kilku wybranych miejsc na trasie.

Dla zespołu CEVA pierwszy etap Sztafety rozpoczął się już 17 marca od transportu materiałów z magazynu w Reims we Francji do Grecji, jeszcze przed ceremonią zapalenia znicza olimpijskiego. Teraz zespół CEVA Ocean Freight odpowiada za organizację dostaw na uroczystości odbywające się na francuskich terytoriach zamorskich, czyli Reunion, Gujanie Francuskiej, Tahiti, Martynice i Gwadelupie. Wszystkie transporty realizowane są z odpowiednim wyprzedzeniem, co wymaga zaangażowania nie tylko specjalistów od planowania dostaw, ale też zgodności z przepisami regulującymi transport towarów niebezpiecznych, operacji magazynowych, frachtu morskiego i odpraw celnych.

Największym wyzwaniem jest transport towarów klasyfikowanych jako "materiały niebezpieczne" lub potencjalnie niebezpieczne, czyli propanu, parafiny, butanu i gazu. Zespoły CEVA współpracują z portami załadunku i docelowymi, tak aby zapewnić zgodność z procedurami obsługi i przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa, na różnych trasach. Dodatkowo, mimo, że ładunki mogą być przetransportowane w standardowym kontenerze 40-stopowym, ze względów bezpieczeństwa, są rozdzielane i umieszczane w dwóch kontenerach 20-stopowych. Po zakończeniu każdej uroczystości, ponieważ większość towarów jest przekazywana jako darowizna, do Francji wraca tylko jeden kontener. Takie rozwiązanie nie tylko zwiększa bezpieczeństwo ładunków i efektywność organizacji transportu, ale także redukuje ślad węglowy przesyłek.

Logistyka Igrzysk Paryż 2024 - w liczbach

W ramach obsługi Igrzysk Paryż 2024 zespoły CEVA i CMA CGM zapewniają szeroki zakres usług logistycznych, w tym frachtowe - międzynarodowy przewóz towarów, odprawy celne, magazynowanie, logistykę end-to-end w obiektach olimpijskich, transporty specjalne i integrację systemów informatycznych. Na olimpiadę przetransportowanych ma być ponad 900 tys. sztuk sprzętu sportowego (m.in. trampolin, tyczek, broni palnej, łodzi i desek surfingowych), ponad 250 kontenerów z trybunami i mobilnymi siedziskami, 1,3 mln sztuk mebli, wyposażenia, sprzętu i materiałów promocyjnych a także 17 tys. łóżek dla sportowców i ich ekip zakwaterowanych w wiosce olimpijskiej. CEVA Logistics odpowiada za magazynowanie, montaż i transport blisko 650 pojazdów mobilnych i 2745 pojazdów elektrycznych, którymi ekipy będą poruszać się po obiektach olimpijskich. Zarządza też logistyką end-to-end największej na świecie sieci audiowizualnej, dzięki której zmagania sportowców są transmitowane na całym świecie. Łącznie to ponad 170 tys. palet i 7 tys. przewozów, z wykorzystaniem floty ponad 300 pojazdów, od samochodów dostawczych po ciężarowe. Co najmniej 50 proc. dostaw między magazynami a miejscami, w których odbędą się zawody, ma być realizowana przez przy użyciu pojazdów niskoemisyjnych napędzanych biopaliwami.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociąg Kolei Mazowieckich na zamkniętym torze Warszawy Zachodniej [film]

Intermodal i logistyka

Pociąg Kolei Mazowieckich na zamkniętym torze Warszawy Zachodniej [film]

Michał Szymajda 05 czerwca 2024

Z elektryfikacją logistyka musi poradzić sobie sama

Intermodal i logistyka

Z elektryfikacją logistyka musi poradzić sobie sama

Krzysztof Oflakowski 02 czerwca 2024

Rosnące koszty operacyjne ogromnym wyzwaniem dla branży TSL

Intermodal i logistyka

Duda: Premier chce kontynuacji CPK z korektami linii kolejowych

Biznes i przemysł

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

Intermodal i logistyka

ČD Cargo Logistics: Małaszewicze wciąż są dla nas ważne

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pociąg Kolei Mazowieckich na zamkniętym torze Warszawy Zachodniej [film]

Intermodal i logistyka

Pociąg Kolei Mazowieckich na zamkniętym torze Warszawy Zachodniej [film]

Michał Szymajda 05 czerwca 2024

Z elektryfikacją logistyka musi poradzić sobie sama

Intermodal i logistyka

Z elektryfikacją logistyka musi poradzić sobie sama

Krzysztof Oflakowski 02 czerwca 2024

Rosnące koszty operacyjne ogromnym wyzwaniem dla branży TSL

Intermodal i logistyka

Duda: Premier chce kontynuacji CPK z korektami linii kolejowych

Biznes i przemysł

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

Intermodal i logistyka

ČD Cargo Logistics: Małaszewicze wciąż są dla nas ważne

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5