Podpisana umowa o dzierżawie kolejnych 27 hektarów portowego gruntu i rozbudowie potencjału do obsługi kontenerów w gdańskim porcie jest kontynuacją zawartej w dniu 27 stycznia 2004 roku "Umowy dzierżawy nieruchomości oraz budowy i eksploatacji terminalu kontenerowego".
Jak zapewniają władze portu wspólnym zamierzeniem kierownictw obu podpisujących umowę spółek jest, by terminal DCT jak najszybciej przystosować do obsługi największych statków kontenerowych świata - także tych, które dopiero wychodzą z doków stoczni na Dalekim Wschodzie.
Plany zakładają, by zanurzenie przy nowym, długim na ponad 600 metrów nabrzeżu było równe 16,5 metra, a terminal wyposażony był w 7 dźwigów klasy Super-Post-Panamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów.
Docelowa pojemność roczna powstałej dzięki temu infrastruktury szacowana jest 4 mln TEU.
– Mając na uwadze, że rozwój portów ma ogromne znaczenie dla rozwoju gospodarki. Inwestycje w tych obszarach powinny być traktowane priorytetowo – napisał w liście gratulacyjnym minister skarbu państwa Mikołaj Budzanowski.