Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Zwiercan, Maersk Line: Porty to bramy na świat, wspieramy ich rozwój

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
13-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Zwiercan, Maersk Line: Porty to bramy na świat, wspieramy ich rozwój
fot. Maersk Line
- Mamy świadomość ogromnych możliwości, jakie stwarza dla wielu gospodarek rozwój infrastruktury portowej. Również w Polsce jesteśmy adwokatem inwestowania w tę kluczową dziedzinę, z której korzyści pośrednio czerpią rodzimi eksporterzy i importerzy - mówi "Rynkowi Infrastruktury" Tomasz Zwiercan z Maersk Line. Serwis AE10 Maersk Line ożywia polską branżę morską.

Rynek Infrastruktury: Maersk Line rok zaczął 600-milionową stratą, ale spółka zdążyła ją zmniejszyć o 1/3 i w drugim kwartale uzyskała dochód netto w wysokości 227 mln dol. Skąd tak dobry wynik?

Tomasz Zwiercan, dyrektor ds. marketingu i rozwoju produktu Maersk Line na Region Europy Środkowo-Wschodniej: Ten wynik jest efektem naszej determinacji i szczerego zaangażowania na rzecz odwrócenia negatywnych tendencji. Efekt przyniosło wiele działań mających na celu ograniczenie kosztów oraz optymalizację naszych procesów. Przede wszystkim dyscyplina w implementacji podwyżek, które są kluczowe dla powodzenia naszej misji, polegającej na przywróceniu rentowności – oraz szerzej, na „uzdrowieniu” całej branży.

Jakie są najbliższe plany zakupowe Maersk Line?

Maersk Line nie przewiduje w najbliższym czasie wprowadzania na rynek nowych jednostek i tym samym zwiększania podaży. Wyjątkiem są oczywiście zamówione w ubiegłych latach statki Triple-E, które zostaną dostarczone w 2013 roku. Ich wprowadzenie będzie miało liczne zalety, wynikające m.in. z ekonomii skali oraz bardzo zaawansowanych rozwiązań ekologicznych i energooszczędnych. Z chwilą ich wprowadzenia nie zwiększy się jednak podaż, dzięki wspomnianej już optymalizacji całej sieci oraz odpowiedniemu zarządzaniu naszą flotą. Jesteśmy zdania, że wzrost podaży powinien być uzależniony od wzrostu całego rynku.

Maersk Line zamawia w stoczniach coraz większe kontenerowce…

Wszelkie tendencje w transporcie morskim, w tym również w zakresie nowych jednostek oraz infrastruktury portowej i terminalowej, powinny zależeć od zapotrzebowania samego rynku. Budowanie wielkich kontenerowców było odpowiedzią na rosnące wolumeny na najważniejszych szlakach handlowych.

W Polsce głębokość torów podejściowych waha się między 10,5 (Świnoujście) a 13,5 (BCT w Gdyni). Tylko DCT w Gdańsku ma głębokość 15,5 m. Płytsze porty stają przed wyborem: pogłębienie torów dla większych statków czy marginalizacja?

Większe kontenerowce naturalnie wymagają innej infrastruktury niż mniejsze statki i poszczególne porty muszą brać pod uwagę tę tendencję, jeśli chcą tego typu jednostki przyjmować. Mamy świadomość ogromnych możliwości, jakie stwarza dla wielu gospodarek rozwój infrastruktury portowej. Również w Polsce jesteśmy adwokatem inwestowania w tę kluczową dziedzinę, z której korzyści pośrednio czerpią rodzimi eksporterzy i importerzy. Konkurencyjne porty wyposażone w dobrą infrastrukturę są prawdziwymi bramami na świat i mają kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskiej gospodarki. Tego typu inwestycje od lat cieszą się naszym wsparciem.

 

Maersk Line współpracuje z Deepwater Container Terminal w Gdańsku. DCT buduje drugi terminal. Czy Maersk Line będzie nim zainteresowany?

Terminal DCT w Gdańsku pozostaje dla nas kluczowym partnerem w Polsce i z uwagą obserwujemy jego rozwój. Dzięki współpracy z terminalem udało się również wprowadzić liczne ułatwienia dla naszych klientów korzystających z serwisu AE10. W chwili obecnej koncentrujemy się na utrwaleniu tej dobrej współpracy.

A inne terminale kontenerowe w Polsce?

Nasze działania operacyjne pozostają skupione na terminalu DCT w Gdańsku, z którym stale rozwijamy współpracę.

***

Spółka Maersk Line należy do grupy A.P. Moller – Maersk Group, oferuje usługi frachtu morskiego. dysponuje flotą 600 statków z łączną pojemnością 3,8 mln TEU.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5