Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

"Ładuj i jedź!". Polska innowacja w stacjach ładowania samochodów elektrycznych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
19-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Eway

Podziel się ze znajomymi:

Eway, polski operator i producent stacji ładowania samochodów elektrycznych, zakończył prace techniczne nad pierwszymi realizacjami w Warszawie i Szczecinie. Stacje wyróżnia technologia, na którą czekało wielu kierowców samochodów elektrycznych – są łatwe w obsłudze, bezpieczne, a przy tym nie wymagają jakichkolwiek aplikacji. Co więcej – po raz pierwszy w Europie zastosowano w nich zintegrowany system płatności bez fizycznego terminala płatniczego. Wystarczy opłacić zbliżeniowo usługę ładowania kartą płatniczą i naładować samochód, a terminal prześle nam fakturę lub paragon na wskazany adres mailowy.

Transformacja energetyczna przyspiesza

Jak czytamy w komunikacie prasowym, Eway jest polskim operatorem i producentem stacji ładowania samochodów elektrycznych nowej generacji. Firma powstała w 2020 roku z inicjatywy specjalistów od transformacji energetycznej, e-mobilności, inżynierii i biznesu. Obecnie Spółka ma już nie tylko produkt, ale i pierwsze realizacje dla swoich Klientów. Zakończono prace techniczne nad 4 stacjami. Po trwających czynnościach urzędowych będą one dostępne dla kierowców. Docelowo firma swoją ofertę kieruje do zarządców bądź właścicieli parkingów, budynków mieszkalnych, hoteli i innych miejsc, gdzie kierowca samochodu elektrycznego parkuje od kilku do kilkunastu godzin.

Co wyróżnia stacje Eway? Obecnie standardem jest model, gdzie niemal każdy dostawca usług ładowania wymaga instalacji własnej aplikacji. – Gdyby porównać dotychczasową sytuację w stacjach ładowania do rynku stacji paliw, to wyglądałoby to tak, że na stacji każdej sieci można zatankować tylko, jeżeli masz ich kartę lojalnościową i aplikację. To może być uciążliwe, ale też realnie ogranicza mobilność kierowców samochodów elektrycznych – mówi Karol Pawlak, Prezes Zarządu Eway. Rozwiązanie polskiej Spółki to zmienia, a jego największym atutem jest właśnie brak aplikacji.

Ładowanie samochodów elektrycznych – wreszcie bez aplikacji i zewnętrznego terminala

Dotychczas za ładowanie bez aplikacji można było płacić bez logowania do aplikacji. Problem w tym, że jedynie na tych stacjach ładowania, gdzie dodatkowo zainstalowana była kasa fiskalna i przyjmowane były płatności z góry na zadeklarowaną kwotę, bez możliwości wystawienia faktury.

W stacjach ładowania Eway po raz pierwszy wykorzystano wirtualny terminal płatniczy typu SoftPos, który umożliwia dokonywanie płatności bezpośrednio na ekranie stacji ładowania. Proces jest prosty, intuicyjny i składa się z dosłownie kilku kroków. Po podłączeniu samochodu elektrycznego do stacji ładowania użytkownik może zapłacić za pośrednictwem zbliżeniowych kart płatniczych, w tym ich wirtualnych nośników, czyli smartfonów i zegarków. Rozliczenie i wystawienie faktury jest wykonywane w pełni automatycznie przez zainstalowane w urządzeniach oprogramowanie, a faktura wysyłana jest w czasie rzeczywistym na adres email kierowcy.

Zarabianie na elektromobilności

Eway oferuje swoim Klientom nie tylko urządzenia fizyczne, ale cały system bezpiecznego i prostego ładowania samochodów elektrycznych. Współpraca realizowana jest także w modelu podziału zysków. Dzięki temu właściciele lub zarządzający stacjami zarabiają na każdym ładowaniu.

Stacje ładowania Eway są produkowane w Polsce i spełniają najwyższe europejskie normy. Dzięki wytrzymałej obudowie są odporne na czynniki atmosferyczne. Komponenty wykorzystywane do ich produkcji są wytwarzane w Europie i USA.

Cały proces obsługi rozliczany jest w chmurze. – Umożliwia to operatorom stacji ładowania monitorowanie i zarządzanie infrastrukturą z dowolnego miejsca. Dane dotyczące ładowania, w tym informacje o stanie stacji ładowania, przepustowości, zużyciu energii i innych parametrach, mogą być gromadzone i analizowane w czasie rzeczywistym. To pozwala na optymalizację działania infrastruktury, identyfikację problemów i szybką reakcję w przypadku awarii czy nieprawidłowości – podsumowuje Karol Pawlak.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy Polska jest gotowa na AFIR?

Polityka i prawo

Czy Polska jest gotowa na AFIR?

Mikołaj Kobryński 06 listopada 2023

Jak zrealizować i uzasadnić przejście na pojazdy elektryczne

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Czy Polska jest gotowa na AFIR?

Polityka i prawo

Czy Polska jest gotowa na AFIR?

Mikołaj Kobryński 06 listopada 2023

Jak zrealizować i uzasadnić przejście na pojazdy elektryczne

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5