Flota Orlen Petrobaltic systematycznie się powiększa. Tym razem dołączył do niej bezzałogowy pojazd Drix H-8, który wesprze badania dna morza w trudno dostępnych miejscach.
- Budujemy pierwszą morską farmę wiatrową na Morzu Bałtyckim, równolegle prowadzimy działalność wydobywczą i świadczmy zaawansowane usługi dla offshore. Naturalną konsekwencją tych działań jest inwestowanie w sprzęt, który poprawi efektywność codziennej pracy. DriX H-8 to innowacyjne rozwiązanie, które otwiera nowy etap w wykorzystaniu autonomicznych technologii na Bałtyku. Dzięki swoim możliwościom pojazd odpowiada nie tylko na potrzeby rozwojowe Orlen, ale także na rosnące wymagania regulacyjne. Jego zastosowanie wzmocni potencjał konkurencyjny Orlen Petrobaltic i pozwoli sprostać coraz bardziej wymagającym standardom technicznym i prawnym w sektorze offshore - powiedział Wiesław Prugar, Członek Zarządu Orlen ds. Upstream.
DriX H-8 jest niezastąpiony w misjach, które dotychczas wymagały załogi. Sprzęt będzie wykorzystywany do kluczowych zadań, takich jak monitoring stanu platform i turbin wiatrowych, a także precyzyjnego mapowania dna morskiego. Ponadto, dzięki wysokiej jakości zbieranych danych, pomoże spełnić wymagania tzw. rozporządzenia metanowego UE, które nakłada na firmy naftowe i gazowe obowiązek szybkiego reagowania na ewentualne wycieki metanu.
- To już drugi pojazd DriX dostarczony przez polską spółkę Thesta na rynek krajowy, jednak pierwszy przeznaczony do zastosowań pozawojskowych. Cieszymy się, że to właśnie z Orlen Petrobaltic otwieramy nowy rozdział we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań dla sektora offshore - powiedział Michał Bytomski, prezes Zarządu Thesta.
Pojazd został zaprojektowany, by sprostać wymagającym warunkom Morza Bałtyckiego. Charakteryzuje się wytrzymałością, autonomią działania oraz funkcjonalnością pozyskiwania wysokiej jakości danych hydrograficznych i geofizycznych. Dzięki zaawansowanym możliwościom autonomicznym oraz zdolności do pracy w trudnych warunkach offshore, DriX H-8 stanowi bezpieczniejszą, bardziej efektywną i przyjazną dla środowiska alternatywę dla tradycyjnych jednostek załogowych, dzięki temu jego zastosowanie umożliwia optymalizację kosztów i czasu prowadzonych działań. Orlen Petrobaltic uzyskał już zgodę od administracji morskiej – Urzędu Morskiego w Gdyni na realizację testów na wyznaczonym obszarze.
Pojazd jest wyposażony w najbardziej zaawansowane sensory, w tym zintegrowaną wielowiązkową echosondę oraz profilograf dna. Jednostka DriX H-8 została wyprodukowana we Francji przez firmę Exail i dostarczona do Orlen Petrobaltic przez szczecińską spółkę Thesta, która specjalizuje się w nowoczesnych rozwiązaniach morskich. Obecnie DriX jest uznawany za najbardziej zaawansowany technologicznie pojazd typu USV dostępny na rynku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.