Partner serwisu
Polityka i prawo

Dyrektor portu w Baku: korytarz transkaspijski musi lepiej wykorzystywać swój potencjał

Dalej Wstecz
Partner działu

WKB

Data publikacji:
25-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

POLITYKA I PRAWO
Dyrektor portu w Baku: korytarz transkaspijski musi lepiej wykorzystywać swój potencjał
fot. MI
Korytarz transkaspijski nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału – powiedział Eugene Seah, dyrektor operacyjny Międzynarodowego Portu w Baku.

Eugene Seah dopytywany o wydajność transkaspijskiego korytarza transportowego (łączy Chiny z Europą) przypomniał, że kierowany przez niego port w Baku, znajduje się mniej więcej pośrodku korytarza. – Od wybuchu wojny na Ukrainie gwałtownie wzrosła liczba przeładowywanych u nas kontenerów, nie zawsze sobie z tym radziliśmy. Po rozpoczęciu wojny korytarz zaczęły wykorzystywać trzy nowe firmy, transport udało im się zrealizować w ciągu 16 dni, choć celem było 5 dni – powiedział Seah, sugerując, że korytarz nie wykorzystuje do końca swojego potencjału.

Menedżer podał też przykład firmy transportującej ładunek drobnicowy z Chin do Konstancy w Rumunii. – Nie udało im się skrócić czasu podróży, trwała ona 45 dni, choć w przypadku Nowego Jedwabnego Szlaku, czas wynosi 25-30 dni. Wszyscy mówią, aby skrócić podróż przez korytarz transkaspijski, sam przejazd pociągiem trwałby 13 dni, ale potrzebujemy efektywnych hubów, które integrowałyby łańcuchy dostaw dla przeładunku towarów – ocenił Seah.

Jak udoskonalić korytarz transkaspijski? Zdaniem menedżera potrzebne są inwestycje w stocznie oraz lepsze dostosowanie portów do masy przeładowywanych towarów, choć trzeba pamiętać, że część obszarów kontroluje Rosja, która jest w dobrych relacjach np. z Kazachstanem.

Kierowany przez Eugene Seah port musi sobie radzić z różnymi problemami. Jednym z nich jest dokumentacja - podmiot pracuje na dwóch rodzajach dokumentów. – Musimy połączyć dwa rodzaje dokumentacji w jedną i mieć listy przewozowe, które obejmowałyby też połączenia multimodalne. W dodatku nie ma jednej platformy elektronicznej, która integrowałaby wszystkie systemy celne i portowe – podawał przykłady, zaznaczając, że brakuje też międzynarodowych standardów dotyczących cyfryzacji. Zdaniem dyrektora trzeba również stworzyć możliwość przeniesienia wszystkich danych do jednego formatu.

Dyskusja była częścią Międzynarodowej Konferencji ws. Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T.
Partner działu

WKB

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

2,4 mld euro na sektor transportu po 2026 roku?

Biznes i przemysł

2,4 mld euro na sektor transportu po 2026 roku?

Newseria Biznes 14 lipca 2025

Klimczak: Idą złote czasy dla kolei

Polityka i prawo

Podatek uderzy w intermodal. „Dotkliwa zmiana”

Polityka i prawo

Podatek uderzy w intermodal. „Dotkliwa zmiana”

Elżbieta Pałys 05 listopada 2024

Liczby pokażą czy kolej jest priorytetem

Biznes i przemysł

Liczby pokażą czy kolej jest priorytetem

ep. 31 października 2024

Laude coraz więcej wozi w Ukrainie

Intermodal i logistyka

Laude coraz więcej wozi w Ukrainie

inf. pras. 27 października 2024

CPK w sieci TEN-T - Komisja na tak

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

2,4 mld euro na sektor transportu po 2026 roku?

Biznes i przemysł

2,4 mld euro na sektor transportu po 2026 roku?

Newseria Biznes 14 lipca 2025

Klimczak: Idą złote czasy dla kolei

Polityka i prawo

Podatek uderzy w intermodal. „Dotkliwa zmiana”

Polityka i prawo

Podatek uderzy w intermodal. „Dotkliwa zmiana”

Elżbieta Pałys 05 listopada 2024

Liczby pokażą czy kolej jest priorytetem

Biznes i przemysł

Liczby pokażą czy kolej jest priorytetem

ep. 31 października 2024

Laude coraz więcej wozi w Ukrainie

Intermodal i logistyka

Laude coraz więcej wozi w Ukrainie

inf. pras. 27 października 2024

CPK w sieci TEN-T - Komisja na tak

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij