Partner serwisu
Polityka i prawo

UE: Normlany tor do Lwowa i Kiszyniowa koniecznością

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
12-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
13-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

POLITYKA I PRAWO
UE: Normlany tor do Lwowa i Kiszyniowa koniecznością
fot. Alexandra Smielova/unsplash
Wdrożenie europejskiego rozstawu torów na kluczowych odcinkach linii kolejowych to kluczowy element dla poprawy połączeń między Unią Europejską, a Ukrainą i Mołdawią – wskazują Komisja Europejska i Europejski Bank Inwestycyjny. Zdaniem tych instytucji pierwszym krokiem powinno być wdrożenie europejskiej szerokości torów na liniach do Lwowa i Kiszyniowa.

EBI wspólnie z Komisją Europejska przedstawiły wyniki badań nad strategią dla integracji kolei Unii Europejskiej z Ukrainą i Mołdawią. Jak wskazano w komunikacie prasowym, od czasu inwazji Rosji na Ukrainę lądowe połączenia transportowe tego kraju z UE stały się niezbędne dla ukraińskiego importu i eksportu. Żeby poprawić połączenia transgraniczne utworzone zostały „korytarze solidarności” UE – Ukraina. KE i EBI opublikowały wyniki badania, które jest częścią związanego z nimi planu.

EBI wspólnie z Komisją Europejska przeanalizowały bariery, w tym różnice w rozstawie szyn, które występują w większości krajów UE w porównaniu ze stosowanymi w Europie Wschodniej. W ramach instrumentu „Łącząc Europę II” niedawno wybrano do sfinansowania dziewięć projektów, których celem jest poprawa przejść granicznych. Komisja zaproponowała również rozszerzenie transeuropejskiej sieci transportowej na Ukrainę i Mołdawię.

- Budowa pierwszego unijnego rozstawu torów kolejowych na Ukrainie i w Mołdawii, łączącego linie kolejowe z Polską i Rumunią, zbliży je do jednolitego rynku UE – powiedziała komisarz ds. transportu Adina Vălean. Jak dodała, badanie będzie podstawą dla długofalowych rozwiązań, mających na celu wsparcie Ukrainy w handlu i odbudowie po wojnie. - Zapewnienie interoperacyjności z Polski przez Ukrainę, Mołdawię i Rumunię oznaczać będzie również bardziej sprawne i efektywne podróże dla ludzi – powiedziała Adina Vălean.

- Rozszerzenie standardowej szerokości torów europejskiej sieci kolejowej na Ukrainę i Mołdawię ułatwi przepływ towarów i usług, pomagając obu krajom w większej integracji szybkiego wejścia na rynek UE i przyspieszenia powojennej odbudowy Ukrainy. Rozwój nowoczesnych połączeń transportowych to sposób na wsparcie wzrostu gospodarczego regionu i stałe wspieranie Ukrainy i Mołdawii na ich drodze do integracji z UE – stwierdziła Teresa Czerwińska, wiceprezes EBI.

Uwzględniając koszty, zapotrzebowanie i przepustowość linii, w pierwszej kolejności zaproponowano uruchomienie połączenia z europejską szerokością torów z Krakowa/Katowic do Lwowa, a także z Iasi w Rumunii do Kiszyniowa w Mołdawii. W badaniu europejskich instytucji przeanalizowano także sposób, w jaki nowe linie normalnotorowe na Ukrainie i w Mołdawii będą współpracować z siecią w innych częściach tych krajów, które nadal będą korzystać z szerokotorowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB Schenker i Volvo Cars wykorzystają biopaliwo w transporcie morskim

Biznes i przemysł

DB Schenker i Volvo Cars wykorzystają biopaliwo w transporcie morskim

DB Schenker RP 18 lipca 2023

Rumunia otworzyła monumentalny most wiszący

Inżynieria i innowacje

Rumunia otworzyła monumentalny most wiszący

Przemysław Farsewicz 16 lipca 2023

Zakaz wjazdu przyczep i naczep zarejestrowanych w Rosji już obowiązuje

Polityka i prawo

Zakaz wjazdu przyczep i naczep zarejestrowanych w Rosji już obowiązuje

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 05 lipca 2023

Jak Słowacja chroni rynek zamówień publicznych?

Polityka i prawo

Jak Słowacja chroni rynek zamówień publicznych?

Mikołaj Kobryński 27 czerwca 2023

IATA: Unijne ograniczanie lotów to rządowy greenwashing

Biznes i przemysł

Zobacz również:

DB Schenker i Volvo Cars wykorzystają biopaliwo w transporcie morskim

Biznes i przemysł

DB Schenker i Volvo Cars wykorzystają biopaliwo w transporcie morskim

DB Schenker RP 18 lipca 2023

Rumunia otworzyła monumentalny most wiszący

Inżynieria i innowacje

Rumunia otworzyła monumentalny most wiszący

Przemysław Farsewicz 16 lipca 2023

Zakaz wjazdu przyczep i naczep zarejestrowanych w Rosji już obowiązuje

Polityka i prawo

Zakaz wjazdu przyczep i naczep zarejestrowanych w Rosji już obowiązuje

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 05 lipca 2023

Jak Słowacja chroni rynek zamówień publicznych?

Polityka i prawo

Jak Słowacja chroni rynek zamówień publicznych?

Mikołaj Kobryński 27 czerwca 2023

IATA: Unijne ograniczanie lotów to rządowy greenwashing

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5