Partnerzy serwisu:
Polityka i prawo

Branża transportu drogowego w działaniach administracji rządowej

Dalej Wstecz
Partner działu

WKB

Data publikacji:
27-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Ministerstwo Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

20 grudnia 2024 r. w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury odbyło się spotkanie wiceministra infrastruktury Stanisław Bukowca z przedstawicielami organizacji zrzeszających przewoźników drogowych i pracodawców transportu drogowego. W spotkaniu wzięli udział także reprezentanci służb kontrolnych: Inspekcji Transportu Drogowego, Krajowej Administracji Skarbowej, Policji i Straży Granicznej.

Spotkanie poza omówieniem działań podjętych w 2024 r. miało również na celu przybliżenie planów działań na 2025 r., wychodzących naprzeciw postulatom przewoźników. Aktualne informacje o prowadzonych w MI pracach legislacyjnych i podejmowanych działaniach na forum międzynarodowym na rzecz branży transportu drogowego, a także postulaty przewoźników drogowych były dominującymi kwestiami dyskutowanymi w trakcie spotkania. Zostały również zaprezentowane wyniki kontroli organów Inspekcji Transportu Drogowego i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie kontroli przewoźników zagranicznych i egzekwowania 14. pakietu sankcji UE wobec Rosji i Białorusi.

Odnośnie zakończonych prac legislacyjnych wiceminister Bukowiec wskazał na dwie nowelizacje: ustawę wprowadzającą przyspieszenie obowiązku zgłaszania międzynarodowego przewozu drogowego w systemie SENT dla przewoźników spoza Unii Europejskiej (od 1 listopada b.r.) oraz ustawę wdrażającą dyrektywę unijną o najmowaniu pojazdów bez kierowców. Regulacje te mają odpowiednio: wzmocnić zjawisko uczciwej konkurencji na rynku transportu drogowego ze strony przewoźników nieunijnych, a także uelastycznić korzystanie z floty pojazdów przez polskich przewoźników, poprzez dopuszczenie do wykorzystywania przy przewozach rzeczy także pojazdów najmowanych i zarejestrowanych w innych państwach UE.

Wiceminister Bukowiec przekazał również uczestnikom, że dzięki kilkumiesięcznym staraniom polskiego Ministra Infrastruktury Komisja Europejska zaleciła służbom kontrolnym wszystkich państw UE nienakładanie kar za brak wymiany tachografu przez pierwsze dwa miesiące 2025 r.

Priorytetem na 2025 r. jest prowadzenie intensywnych prac nad oczekiwanym przez przewoźników projektem nowelizacji ustawy o transporcie drogowym (UD18), wprowadzającym m.in. czasowe zmiany w zakresie wynagrodzeń kierowców, zwiększenie odpowiedzialności spedytorów, nadawców, załadowców i pośredników przy przewozach rzeczy za zlecanie przewozu nieuprawnionemu przewoźnikowi drogowemu, a także skrócenie terminów płatności za realizowane usługi transportowe.

Kolejną z oczekiwanych i niezbędnych zmian prawa jest także zmiana przepisów ustawy o transporcie drogowym w zakresie wydzielenia wojewódzkich inspektorów transportu drogowego z administracji zespolonej z wojewodami.

Przewoźnicy drogowi przedstawili aktualne problemy i postulaty branży, w tym dotyczące oczekiwanych zmian legislacyjnych w obszarze ochrony i wsparcia polskiej branży transportowej oraz wnioski i uwagi dotyczące współpracy ze służbami kontrolnymi.

– W nadchodzący rok wchodzimy zdeterminowani do działań, które mają realnie wesprzeć polską branżę transportu drogowego, w szczególności w dobie kryzysu sektora, z którym będziemy nadal mierzyć się w 2025 r. Zapewniam, że wsłuchujemy się w Państwa wszystkie postulaty, które mają i będą miały odzwierciedlenie w bieżącej pracy, mojej i mojego zespołu – powiedział wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec.
Partner działu

WKB

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Go Logis stawia na rozwój transportów ADR dla branży chemicznej

Intermodal i logistyka

Umowę o transporcie Ukraina – UE będzie można zawiesić. Jest zgoda

Intermodal i logistyka

Jest krok w stronę poprawy sytuacji przewoźników

Polityka i prawo

Patowa sytuacja na granicy polsko-ukraińskiej

Polityka i prawo

Patowa sytuacja na granicy polsko-ukraińskiej

Elżbieta Pałys 30 listopada 2023

Stagnacja w europejskim transporcie drogowym. Poprawa możliwa w 2024 roku

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Go Logis stawia na rozwój transportów ADR dla branży chemicznej

Intermodal i logistyka

Umowę o transporcie Ukraina – UE będzie można zawiesić. Jest zgoda

Intermodal i logistyka

Jest krok w stronę poprawy sytuacji przewoźników

Polityka i prawo

Patowa sytuacja na granicy polsko-ukraińskiej

Polityka i prawo

Patowa sytuacja na granicy polsko-ukraińskiej

Elżbieta Pałys 30 listopada 2023

Stagnacja w europejskim transporcie drogowym. Poprawa możliwa w 2024 roku

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5