Partner serwisu
Polityka i prawo

Tramwaje dla Warszawy przypłynęły z Korei. Tym samym statkiem płynął sprzęt wojskowy

Dalej Wstecz
Autor:

GR

Data publikacji:
19-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

POLITYKA I PRAWO
Tramwaje dla Warszawy przypłynęły z Korei. Tym samym statkiem płynął sprzęt wojskowy
fot. OT Port Gdynia
12 tramwajów Hyundai dla Warszawy, przypłynęło z Korei do portu w Gdyni. TVN 24 Warszawa poinformował, że tym samym statkiem płynął sprzęt wojskowy dla naszego kraju.

Chodzi o część dużego zamówienia obejmującego dostawę 123 nowych tramwajów Hyundai dla Warszawy z możliwością zwiększenia zamówienia do 213 pojazdów. – Kontrakt obejmuje 85 tramwajów dwukierunkowych i 18 tramwajów jednokierunkowych o długości ok. 33 m, a także 20 krótszych, jednokierunkowych pojazdów o długości do 24 m – pisaliśmy kilka miesięcy temu. Wartość kontraktu na tramwaje Hyundai Rotem, który został podpisany 2019 roku, wynosi 1 mld 825 mln zł netto.

Dostawa jest realizowana sukcesywnie, a niedawno do OT Port Gdynia, przypłynęły kolejne pojazdy. – Zamykamy rok kalendarzowy wyładunkiem ze statku mv BBC Pearl 12 sztuk tramwajów z Korei z przeznaczeniem do Warszawy – czytamy w poście facebookowym OT Port Gdynia.

TVN24 Warszawa poinformował, że tym samym statkiem z Korei przypłynęła dostawa 10 czołgów oraz 24 armatohaubic dla naszego kraju. – Zawarte kontrakty przewidują w sumie dostawy 189 czołgów i 212 armatohaubic na podwoziu gąsienicowym. Wartość kontraktu z firmą Hyundai Rotem na czołgi K2 wyniosła 3,37 mld dolarów netto. Za armatohaubice od grupy Hanwha Defense Polska ma zapłacić 2,4 mld dolarów netto – czytamy w tekście.

Przedstawiciele OT Port Gdynia nie chcieli się odnosić do kwestii wspólnego transportu tramwajów oraz sprzętu wojskowego i odesłali nas do agenta statku. Z kolei agent statku odesłał nas do agenta portowego, a agent portowy nie chciał się wypowiadać na ten temat. – Nie mam takiego upoważnienia od armatora oraz od właścicieli ładunku – wyjaśnił.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metinvest: Polska hubem dla dostaw do krajów UE

Intermodal i logistyka

Metinvest: Polska hubem dla dostaw do krajów UE

inf pras. 27 sierpnia 2023

Jest zakaz dla białoruskich i rosyjskich ciężarówek

Intermodal i logistyka

Czy przedsiębiorcy w Polsce zwracają uwagę na emisyjność transportu?

Intermodal i logistyka

Ukraina. Umowa zbożowa przedłużona

Polityka i prawo

Ciech Cargo rozpoczyna współpracę z OT Logistics

Polityka i prawo

Zobacz również:

Metinvest: Polska hubem dla dostaw do krajów UE

Intermodal i logistyka

Metinvest: Polska hubem dla dostaw do krajów UE

inf pras. 27 sierpnia 2023

Jest zakaz dla białoruskich i rosyjskich ciężarówek

Intermodal i logistyka

Czy przedsiębiorcy w Polsce zwracają uwagę na emisyjność transportu?

Intermodal i logistyka

Ukraina. Umowa zbożowa przedłużona

Polityka i prawo

Ciech Cargo rozpoczyna współpracę z OT Logistics

Polityka i prawo

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5