Partner serwisu
Biznes i przemysł

Anwil: 97% zaawansowania w realizacji nowej linii produkcyjnej nawozów sztucznych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
20-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury/PAP

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Anwil: 97% zaawansowania w realizacji nowej linii produkcyjnej nawozów sztucznych
fot. AnwilGenerator prądu na instalacji kwasu azotowego w powstającej trzeciej linii do produkcji nawozów
PKN ORLEN, właściciel włocławskiego Anwilu, drugiego największego w Polsce producenta nawozów sztucznych i zarazem jedynego producenta PCV, poinformował o osiągnięciu 97% poziomu zaawansowania prac nad budową nowej linii produkcyjnej nawozów sztucznych. Inwestycja o wartości 1,7 mld zł umożliwi zwiększenie zdolności produkcyjnych koncernu w tym segmencie o 50%. Anwil wybuduje także terminal przeładunkowy nawozów sztucznych w porcie morskim w Gdańsku. Natomiast we Włocławku w przyszłości ma także powstać elektrownia jądrowa, wykorzystująca mały reaktor modułowy BWRX-300.

– Trwają prace na ostatniej w tym ciągu produkcyjnym instalacji granulacji. Równolegle prowadzone są końcowe testy na instalacjach kwasu azotowego i neutralizacji – brzmi komunikat prasowy koncernu. Przypomnijmy, że inwestycja o wartości 1,7 mld zł umożliwi zwiększenie produkcji nawozów sztucznych we Włocławku z 966 tys. ton obecnie do 1 461 tys. ton w skali roku, wraz z rozszerzeniem portfolio produktów o cztery rodzaje nawozów sztucznych - saletrę grubą, saletrosiarczan amonu oraz saletrzaki z magnazem i siarką o ulepszonych właściwościach granuli. W 2022 roku import nawozów sztucznych do Polski wzrósł o 20% w porównaniu z rokiem poprzednim, dlatego inwestycja zdaje się odpowiadać na zapotrzebowanie rynku.

Inwestycje logistyczne w porcie morskim w Gdańsku

Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury”, z realizowaną inwestycją przemysłową Anwilu ściśle związana jest planowana inwestycja logistyczna w porcie morskim w Gdańsku. Przypomnijmy, że włocławska spółka planuje budowę w tej lokalizacji terminala przeładunkowego o zdolnościach przeładunkowych na poziomie 300 tys. ton nawozów sztucznych rocznie, która ma zostać zrealizowana w trzecim kwartale 2026 roku.

PKN ORLEN, posiadając 70% udziałów w spółce joint venture zarządzającej rafinerią ropy naftowej w Gdańsku, planuje także budowę terminala przeładunkowego produktów rafineryjnych i biokomponentów. Inwestycja ta umożliwi przeładunek 1 mln ton produktów, a docelowo nawet 2 mln ton, a przewidywane nakłady inwestycyjne opiewają na kwotę 500 mln zł.

SMR we Włocławku

W bezpośrednim sąsiedztwie istniejącego kompleksu przemysłowego we Włocławku w przyszłości ma powstać elektrownia jądrowa. – Niebawem zakończymy kluczową inwestycję w rozbudowę mocy produkcyjnych nawozów. Również tutaj chcemy zrealizować jeden z reaktorów SMR. Strategiczne inwestycje budują jedną z najbardziej konkurencyjnych spółek w branży – napisał na Twitterze prezes zarządu PKN ORLEN Daniel Obajtek.

Jak podaje koncern w komunikacie prasowym, w kontekście budowy elektrowni jądrowej we Włocławku badano już sejsmiczność, kwestie geologiczne, ryzyko powodziowe oraz dostępność wody, a w kolejnym etapie, którego realizacja przewidywana jest na okres 2 lat, zakłada się badania terenowe i dialog społeczny.

PKN ORLEN przejmie Grupę Azoty Puławy?

Warto także przypomnieć, że PKN ORLEN podpisał niedawno list intencyjny z Grupą Azoty w sprawie przejęcia zakładów chemicznych w Puławach, uruchamiający proces due diligence, o czym także informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury”. Grupa Azoty Puławy to obecnie największy producent nawozów sztucznych w Polsce, a także wielu innych produktów, takich jak kaprolaktam i melamina.

Analizowana transakcja wzbudza już duże kontrowersje, ponieważ bodźcem do podjęcia negocjacji po stronie Grupy Azoty jest jej trudna sytuacja finansowa. W wyniku wzrostu cen gazu ziemnego, który jest kluczowym surowcem w przemyśle chemicznym, a także wzrostu kosztów obsługi zadłużenia w związku z realizowanym projektem Polimery Police, spółka odnotowała w ostatnim czasie znaczne straty.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jak pobiegną tory do polskiej elektrowni jądrowej?

Intermodal i logistyka

Jak pobiegną tory do polskiej elektrowni jądrowej?

Roman Czubiński 23 czerwca 2022

Elektrownia jądrowa: PGE EJ1 publikuje KIP

Intermodal i logistyka

Elektrownia jądrowa: PGE EJ1 publikuje KIP

Edyta Wsół 19 października 2015

PGE EJ: Postępowanie zintegrowane dla elektrowni jądrowej jeszcze w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pierwsze polskie Eurobalisy ETCS. Zrobotyzowana linia produkcyjna za miliony

Inżynieria i innowacje

Pierwsze polskie Eurobalisy ETCS. Zrobotyzowana linia produkcyjna za miliony

Jakub Madrjas 02 września 2023

Aplikacja Orlenu ma już 5 milionów użytkowników

Biznes i przemysł

Szczecin: „Jest ściernisko, ale będzie „San Francisco”?

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Jak pobiegną tory do polskiej elektrowni jądrowej?

Intermodal i logistyka

Jak pobiegną tory do polskiej elektrowni jądrowej?

Roman Czubiński 23 czerwca 2022

Elektrownia jądrowa: PGE EJ1 publikuje KIP

Intermodal i logistyka

Elektrownia jądrowa: PGE EJ1 publikuje KIP

Edyta Wsół 19 października 2015

PGE EJ: Postępowanie zintegrowane dla elektrowni jądrowej jeszcze w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pierwsze polskie Eurobalisy ETCS. Zrobotyzowana linia produkcyjna za miliony

Inżynieria i innowacje

Pierwsze polskie Eurobalisy ETCS. Zrobotyzowana linia produkcyjna za miliony

Jakub Madrjas 02 września 2023

Aplikacja Orlenu ma już 5 milionów użytkowników

Biznes i przemysł

Szczecin: „Jest ściernisko, ale będzie „San Francisco”?

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5