Partner serwisu
Biznes i przemysł

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
25-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?
fot. Władysław Goliński, CC BY 3.0, commons.wikimedia.orgPort w Ustce
Nie będzie budowy nowego falochronu, zakres inwestycji został skoncentrowany na funkcjach terminala serwisowego offshore wind – poinformował resort infrastruktury, nawiązując do planowanej rozbudowy portu w Ustce.

W ramach inwestycji planowano budowę nowego falochronu zachodniego o długości prawie 1,5 km, toru podejściowego do toru wodnego o głębokości 8 m, z możliwością pogłębienia do 9–9,5 m, przebudowę falochronu wschodniego oraz budowę basenu portu inwestycyjnego o powierzchni prawie 13 ha.

Poseł Jarosław Wałęsa zauważył, że zakres inwestycji w porcie ma zostać zmieniony. – Powodem takiego stanu rzeczy ma być brak możliwości jej wykonania w terminie wskazanym w Krajowym Planie Odbudowy – zauważył w interpelacji do ministra infrastruktury, nawiązując do faktu, że Polska nadal nie dostała pieniędzy z KPO.

Marek Gróbarczyk, sekretarz stanu w resorcie wyjaśnił, że port został wskazany jako jedna z lokalizacji dla infrastruktury stanowiącej zaplecze do rozwoju morskich elektrowni wiatrowych. Zadanie powinno się zakończyć najpóźniej za 3 lata.

– Mając na uwadze wskazany termin, w którym należy zakończyć inwestycje finansowane z KPO oraz obecne zaawansowanie prac inwestycyjnych (faza przygotowawcza/przedprojektowa), podjęliśmy konsultacje z Urzędem Morskim w Gdyni jako beneficjentem wsparcia oraz z deweloperem morskich farm wiatrowych, co do zakresu inwestycji niezbędnego dla zapewnienia sprawnej obsługi offshore wind. Zakres inwestycji w przypadku Ustki został skoncentrowany na funkcjach terminala serwisowego offshore wind, dla którego przewidziano modernizację infrastruktury w aktualnie funkcjonującym porcie i rezygnację z budowy nowego falochronu – poinformował Gróbarczyk.

Zaznaczył, że „decyzja została poparta analizami falowania i analizą nawigacyjną z symulacją ruchu statków, ze wskazaniem najkorzystniejszego wariantu”. – Ze względu na etap zaawansowania zadania, czyli trwające prace przygotowawcze, beneficjent nie złożył jeszcze wniosku o objęcie wsparciem finansowym w ramach KPO. Po złożeniu wniosku przez beneficjenta w następstwie pozytywnej oceny złożonych dokumentów zawierana jest umowa z wnioskodawcą na objęcie wsparciem finansowym – wyjaśnił polityk.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ministerstwo publikuje nabory na KPO; kto się nabierze?

Drogi i autostrady

Ministerstwo publikuje nabory na KPO; kto się nabierze?

Jakub Madrjas 21 lutego 2023

PFR prefinansuje KPO. Jest umowa, szczegółów brak

Drogi i autostrady

PFR prefinansuje KPO. Jest umowa, szczegółów brak

Jakub Madrjas, Łukasz Malinowski 18 sierpnia 2022

Rada UE zaakceptowała KPO

Drogi i autostrady

Rada UE zaakceptowała KPO

simetra 18 czerwca 2022

Media: KE zaakceptuje polski KPO, ale pieniądze jeszcze niepewne

Drogi i autostrady

Kiedy Komisja Europejska zatwierdzi KPO?

Drogi i autostrady

Kiedy Komisja Europejska zatwierdzi KPO?

Jakub Madrjas 27 lipca 2021

Zobacz również:

Ministerstwo publikuje nabory na KPO; kto się nabierze?

Drogi i autostrady

Ministerstwo publikuje nabory na KPO; kto się nabierze?

Jakub Madrjas 21 lutego 2023

PFR prefinansuje KPO. Jest umowa, szczegółów brak

Drogi i autostrady

PFR prefinansuje KPO. Jest umowa, szczegółów brak

Jakub Madrjas, Łukasz Malinowski 18 sierpnia 2022

Rada UE zaakceptowała KPO

Drogi i autostrady

Rada UE zaakceptowała KPO

simetra 18 czerwca 2022

Media: KE zaakceptuje polski KPO, ale pieniądze jeszcze niepewne

Drogi i autostrady

Kiedy Komisja Europejska zatwierdzi KPO?

Drogi i autostrady

Kiedy Komisja Europejska zatwierdzi KPO?

Jakub Madrjas 27 lipca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5