Deepwater Container Terminal Gdańsk (DCT Gdańsk), po ukończeniu budowy drugiego głębokowodnego nabrzeża T2, rozpoczyna prace nad dalszą rozbudową terminala. Ogłoszony został przetarg na zaprojektowanie i przeprojektowanie przebudowy terenów znajdujących się za nabrzeżem T2.
Przedsięwzięcie jest kontynuacją rozpoczętej w 2014 roku rozbudowy DCT Gdańsk.
Jednym z jej najważniejszych punktów była, zakończona w 2016 roku, budowa nabrzeża T2. Teraz prace mają dotyczyć terenu znajdującego się za nowym nową infrastrukturą (tak jak na obrazku poniżej).
Źródło: DCT GdańskTa część projektu nosi nazwę T2b. Teren, którego dotyczą zlecane prace projektowe jest terenem generalnie niezagospodarowanym, przez którego środek przebiega jedyna prowadząca do terminalu droga, czyli ulica Kontenerowa. To oznacza, że zamawiający wymaga od wykonawcy m.in. zaprojektowania drogi wraz z infrastrukturą towarzyszącą prowadzącej do istniejących parkingów samochodów osobowych i ciężarowych oraz opracowania systemu GOP, czyli Procesu Optymalizacji Ruchu Bramowego (Droga i Kolej). – Proces ten polega na tym, że dane kontenera, pojazdu zewnętrznego, czy numer wagonu, który ma wjechać na teren terminalu są odczytywane przy pomocy kamer i transferowane do Terminalowego Systemu Operacyjnego w sposób automatyczny – informuje DCT Gdańsk.
Zamówienie obejmuje zaprojektowanie i przeprojektowanie oraz uzyskanie pozwolenie na budowę w odniesieniu do około 18 ha powierzchni terminalowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Przy czym DCT podaje, że dysponuje projektem oraz pozwoleniem na budowę dotyczącym inwestycji. Dokumenty zostały przygotowane przez Mott MacDonald w 2014 roku i następnie zmienionym przez Industrię w latach 2015-2016. – „Zamawiający posiada prawa do modyfikacji tego projektu. W ramach realizacji zamówienia oferentom zostanie udostępniona ww. dokumentacja budowlana i powykonawcza dla wybudowanej infrastruktury w którą projekt będzie ingerował” – czytamy w dokumentach przetargowych.
Nowy projekt jest potrzebny z uwagi na to, że w międzyczasie pojawiły się nowe wymagania funkcjonalno-użytkowe, którym stare założenia przebudowy nie mają szansy sprostać.
Na oferty zamawiający czeka do 4 lipca br. Przy ich ocenie będzie kierował się następującymi kryteriami cena (85%) i czas wykonania (15%). Zastrzega się jednak, że nie będą przyjmowane propozycje od konsorcjów.