Obecnie na budowie prowadzonej w ramach drugiego etapu tworzenia drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską pracują 22 jednostki pływające. Prowadzone są m.in. roboty hydrotechniczne, wykonywane są też pale pod przyczółki mostu w Nowakowie. Ten etap prac realizuje Budimex.
Wykonawca realizuje obecnie roboty hydrotechniczne, takie jak: pogrążanie ścianki szczelnej, roboty rozbiórkowe istniejących umocnień wraz z robotami podczyszczeniowymi, czy roboty mikropalowe. Trwają również roboty żelbetowe w ramach przyczółków mostu i umocnienia brzegu.
– Wykonujemy szereg prac na drugim etapie budowy Kanału Mierzei Wiślanej, m.in. roboty związane z budową nowego mostu w Nowakowie. Są to działania obejmujące instalację kleszczy na ściance szczelnej oraz przygotowywanie platform pod wzmocnienie podłoża, a także wykonanie pali CFA pod przyczółki mostowe. Zrealizowano większość robót branżowych. – mówi Bartosz Michalski, kierownik budowy Budimex.
Jak poinformował wykonawca, na budowie znajdują się 22 jednostki pływające – pontony obsługiwane pchaczami. Pogrążonych zostanie ponad 9,5 tys. sztuk grodzic oraz wykonanych ponad 4,5 tys. mikropali, o łącznej długości ponad 163 km.
Umowa na realizację drugiego etapu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską została podpisana w kwietniu 20201 r. Prace zlecono firmie Budimex.
W tym etapie do wykonania są prace związane z obudową brzegów rzeki Elbląg na odcinku 10,4 km. Wykonane zostaną także przystanie niskie ułatwiające dostęp do rzeki. Istotną częścią tej części prac będzie także budowa mostu w Nowakowie wraz z przebudową drogi powiatowej prowadzącej do tego mostu. Obecnie na północ od powstającego mostu funkcjonuje most pontonowy.
Nowy most będzie miał 104,3 m długości i rozpiętość przęseł 2 x 51,5 m.
Prace prowadzone w ramach drugiego etapu będą kosztowały ponad 574 mln zł i maja być wykonane w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy.
Obecnie trwają także prace przy pierwszym etapie prac związanych z tzw. przekopem Mierzei. W przyszłości będzie realizowany jeszcze trzeci etap prac polegający na pogłębieniu rzeki Elbląg.
Nowa droga wodna ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów, szerokości do 20 metrów szerokości i zanurzeniu 4,5 m.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.